Αυγουστίνος Καντιώτης



ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ 1960 (ΝEA ΘΕΟΤΗΣ!)

date Αυγ 1st, 2015 | filed Filed under: «ΧΡΙΣΤΙΑΝ. ΣΠΙΘΑ»

«ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ», Ιανουάριος 1960, αρ. φυλ. 223
Του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου

ΝΕΑ ΘΕΟΤΗΣ

Σύγχρονος εἰδωλολατρίαTOYRISMOS
Γνωρίζομεν, ἀγαπητοί μας ἀναγνῶσται, γνωρίζομεν ὅτι οἱ πρόγονοί μας, ἐνῶ εἶχον προχωρήσει πολὺ εἰς τὴν κοσμικὴν γνώσιν, τὴν τέχνην καὶ τὴν ἐπιστήμην, ἐν τούτοις εἶχον ἄγνοιαν τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ. Ἀντʼ αὐτοῦ ἐλάτρευον ἀναρίθμητον πλῆθος ψευδῶν θεῶν καὶ θεαινῶν, τῶν ὁποίων τὰ ἀγάλματα-εἴδωλα ἧσαν ἐγκατεσπαρμένα εἰς πᾶν σημεῖον τῆς Ἑλληνικῆς γῆς. Εἰς τὰς Ἀθήνας ἰδίως, ὡς βεβαιοῖ σύγχρονος περιηγητής, τὰ εἴδωλα ἧσαν περισσότερα τῶν ἀνθρώπων. Αὐτὰ τὰ εἴδωλα ἧσαν οἱ θεοί των. Ἀπόλυτον σεβασμὸν ἀπήτουν διὰ τὰ ἄλαλα, κωφὰ καὶ ἀναίσθητα ξόανα. Εἰς τοὺς βωμούς των ὄχι μόνον ζῶα, ἀλλὰ καὶ παιδία, νέοι καὶ νεάνιδες ἐσφάζοντο διὰ νὰ ἐξευμενίσουν τοὺς ἐξωργισμένους θεούς των. Ὅποιος ἐτόλμα νὰ θίξη τὰ εἴδωλα καὶ νὰ ἐκφράση ἀμφιβολίαν περὶ τῆς πραγματικῆς ὑποστάσεως τῶν θεῶν, συνελαμβάνετο καὶ κατεδικάζετο εἰς τὴν ἐσχάτην τῶν ποινῶν.
Ἡ φοβερὰ αὕτη εἰδωλολατρία ἐκυριάρχει, καὶ ὑπὸ τὸ πέλαμ αὐτῆςἀναστέναζεν ἐπὶ χιλιετηρίδος ἡ ἀρχαία Ἑλλάς. Ἐπὶ τέλους ὅμως κατελύθη ὄχι μὲ τὴν φιλοσοφίαν τοῦ Πλάτωνος, καὶ ρητορείαν τοῦ Δημοσθένους, ἀλλὰ μὲ τὸ ἀπλοῦν ὅσον καὶ βαθὺ κήρυγμα τῶν ἀλιέων τῆς Γαλιλαίας. Ἡ θρησκεία τοῦ Ναζωραίου, ἡ ἐν πνεύματι καὶ ἀληθεία λατρεία τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ ἀντικατέστησε τὴν λατρείαν τῶν εἰδώλων. Τῶ Εὐεργέτη Χριστῶ, τῶ καταλύσαντι τὸ κράτος τῶν εἰδώλων, τῶ Βασιλεῖ τῶν αἰώνων, τιμὴ καὶ δίξα αἰώνιος!

* * *

Ἀλλʼ ἐνῶ τὰ ἀρχαία εἴδωλα κατεκρημνίσθησαν καὶ οὐδεὶς τολμᾶ σήμερον νʼ ἀνεγείρη ναὸν εἰς τὴν Ἀφροδίτην ἤ τὸν Βάκχον καὶ νὰ καλέση καὶ ἄλλους διὰ νὰ προσφέρουν θυσίας εἰς τοὺς βωμούς των, ἐν τούτοις νέα εἴδωλα καὶ θεότητες ἐν τῶ συγχρόνω κόσμω ἐνεφανίσθησαν, καὶ οἱ λάτρεις των φανατικοί, φανατικώτεροι ἐν πολλοῖς τῶν παλαιῶν, καὶ αἱ θυσίαι εἰς τοὺς βωμοὺς τῶν νέων εἰδώλων μεγάλαι καὶ σημαντικαί.
Ποῖα εἶνε τὰ νέα ταῦτα εἴδωλα; Εἶνε κάποιαι λέξεις ποὺ ἀποτόμως εἰσβάλλουν εἰς τὴν δημοσίαν ζωὴν τῶν ἀνθρώπων, περιβάλλονται εὐθὺς ἐξ ἀρχῆς μʼ ἕνα πέπλον μαγείας, προσελκύουν ὁπαδούς, οἱ ὁποῖοι, ἐνῶ δὲν γνωρίζουν τὴν ἐννοιαν ποὺ περικλείουν αἱ λέξεις, αὐτοὶ γίνονται θιασῶται τῶν νέων θεοτήτων, πιπιλίζουν διαρκῶς τὰς λέξεις, ὅπως τὰ παιδιὰ τὶς καραμέλες, καὶ ἀλλοίμονον εἰς ἐκεῖνον, ὅστις θὰ θέση ὑπὸ ἐπίκρισιν ἐστω λεπτομερείας τινὰς ποὺ ἀφοροῦν τὴν λατρείαν τῆς νέας θρησκείας.
Μία τοιαύτη παγκόσμιος ἐπῖ τῶν ἡμερῶν μας θεότης τείνει νὰ γίνη, ἔγινεν ἤδη διὰ πολλοὺς ὁ Τουρισμός.
Τουρισμός, λέξις ξενικῆς προελεύσεως. Ὡς μὴ νὰ ὑπῆρχε, βλέπετε, εἱς τὴν ὡραίαν ἑλληνικὴν γλῶσσαν λέξις, ἡ ὁποία νʼ ἀπέδιδε τὴν ἔννοιαν, ἡ ξενικὴ αὐτὴ λέξις ἐπεβλήθη εἰς τὸ λεξιλόγιόν μας, ἀλλὰ καὶ εἰς τὰ λεξιλόγια ὅλων τῶν χωρῶν. Διεθνὴς λοιπὸν λέξις. Τουρισμός, περιήγησις ἀπὸ τόπου εἰς τόπον, κάτι περισσότερον, διαρκῆς ἀνάφλεξις καὶ ἀκατάπαυστος ἱκανοποίησις τῆς ἀκορέστου ἐπιθυμίας τοῦ φυσικοῦ ἀνθρώπου νὰ βλέπη καὶ νὰ ἀκούη ὅσον τὸ δυνατὸν περισσότερον, ὡς λέγει ὁ Ἐκκλησιαστής˙ «οὐ πλησθήσεται ὀφθαλμὸς τοῦ ὀρᾶν καὶ οὐ πληρωθήσεται οὖς ἀπὸ ἀκροάσεως» (Δὲν χορταίνει τὸ μάτι νὰ βλέπη καὶ τὸ αὐτὶ νὰ ἀκούη).
Ἀλλʼ ὡς λέγει κάπου ὁ συγγραφεὺς τοῦ περιφήμου βιβλίου «Ἡ μίμησις τοῦ Χριστοῦ», ὁ ἄνθρωπος ὁπουδήποτε καὶ ἐὰν μεταβῆ, ξηρὰν καὶ θάλασσαν θὰ ἴδη ἐνῶ ἐὰν πρὸς τὸν ἔσω ἄνθρωπον μὲ τόσην δύναμιν περιεργείας ἐστρέφετο, ὤ τότε ὁποίους κόσμους ἀγνώστους καὶ μαγικοὺς θʼ ἀνεκάλυπτε! Διότι μήπως ἕκαστος ἄνθρωπος δὲν ἐγκλείει εἰς τὸ στῆθός του ἕνα σύμπαν ὁλόκληρον μυστηριωδέστερον τοῦ ὁρατοῦ σύμπαντος! Ἀλλʼ ὁ Τουρισμός, περὶ οὖ ὁμιλοῦμεν, κλείων τοὺς ὀφθαλμοὺς τοῦ ἀνθρώπου πρὸς τὰ ἔσω στρέφει αὐτοὺς πρὸς τὰ ἔξω, καὶ θέτων, εἰς τὴν διάθεσιν αὐτοῦ ὄχι πλέον τὴν λέμβον τοῦ Ὀδυσσέως, ἀλλὰ τʼ ἀσύγκριτα σύγχρονα μέσα συγκοινωνίας, μεταφέρει ταχύτατα, εἰς ὅλα τὰ πλάτη καὶ τὰ μήκη καὶ τὰ ὕψη τοῦ πλανήτου μας τοὺς ἀνθρώπους ποὺ ἔχουν μέσα τους τὸ στοιχεῖον τῆς περιπλανήσεως. Καὶ αὐτὴ μὲν εἶνε ἡ ἐξωτερικὴ ὅψις τοῦ Τουρισμοῦ, ὅστις μὲ τὸ εὐχάριστον προσωπεῖον τοῦ περιηγητοῦ καλεῖ τοὺς πάντας νὰ γίνουν ὁπαδοί του, νὰ λάβουν ἕνα σακκίδιον καὶ μίαν φωτογραφικὴν μηχανὴν καὶ νὰ ὀνομασθοῦν τουρίσται. Ἀλλʼ ἐὰν ἀφαιρέσης τὸ προσωπεῖόν του καὶ θελήσης νὰ προσωρήσης εἰς τὴν βαθυτέραν ἔρευναν τοῦ νέου αὐτοῦ ρεύματος ποὺ μετακινεῖ ἑκατομμύρια ἀνθρώπων ἀπὸ τὸ ἕνα ἄκρον εἰς τὸ ἄλλο, δὲν θʼ ἀργήσης νʼ ἀνακαλύψης τὸν γεννήτορα τοῦ τουρισμοῦ. Καὶ γεννήτωρ τοῦ τουρισμοῦ εἶνε ὁ Μαμμωνᾶς. Ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ἐξεμαιεύθη. Μὴ ἀμφιβάλλετε! Ὅσοι σοβαρῶς περὶ τοῦ Τουρισμοῦ ἔγραψαν ὁμολογοῦν, ὅτι ο κύριος σκοπὸς εἰς τὸν ὁποῖον ἀποβλέπει ὁ Τουρισμὸς εἶνε τὸ ἄρμεγμα τὴς ἀγελάδος, εἶνε ἐν τῆ γλώσση τῶν οἰκονομολόγων, ἡ «εἰσαγωγὴ χρημάτων εἰς τὴν χώραν, εἰς τὴν ὁποίαν κατευθύνεται ὁ ἐκ τῆς ἀλλοδαπῆς προερχόμενος κόσμος τῶν περιηγητῶν».
Ναί! Εἰς τὸν πτωχόν μας τόπον νὰ εἰσαχθοῦν χρήματα, νὰ εἰσρεύση ὁ ποταμὸς τῶν ξένων νομισμάτων, νὰ κινηθῆ τὸ ἐμπόριον, νὰ εὕρουν ἐργασίαν οἱ ἄνθρωποι. Κατʼ ἀρχὴν δὲν θὰ εἴχομεν καὶ ἡμεῖς ἀντιρρήσεις. Ἀλλὰ γεννᾶται τὸ ἐρώτημα: Πῶς θὰ εἰσρεύση τὸ χρῆμα; Ἤ ἀκόμη σαφέστερον, κατὰ ποῖον τρόπον εἰς τὴν χώραν μας θὰ προσελκυσθοῦν οἱ ξένοι;
Ἐπʼ αὐτοῦ ἀναλαμβάνει νὰ μᾶς διαφωτίση ὁ Τουρισμός. Αὐτὸς διὰ τοῦ στόματος τῶν μεγάλων διδασκάλων καὶ κατηχητῶν τῆς νεοφανοῦς θεότητος, οἱ ὁποῖοι γνωρίζουν τὰ μυστικὰ της, ἀπευθύνεται καὶ πρὸς τοὺς Ἕλληνας καὶ κηρύττει: Ἕλληνες! Ἄγονος, πτωχή, ὑποανάπτυκτος εἶνε ἡ χώρα σας. Σᾶς λυπούμεθα εἰλικρινῶς . Θέλετε νὰ γίνετε πλούσιοι; Θέλετε νὰ κωδωνίζουν εἰς τὰ χέρια σας χρυσᾶ νομίσματα; Ἐνταχθῆτε εἰς τὴν ἰδικήν μας βασιλείαν, ἐγγραφῆτε εἰς τὸν κατάλογον τῶν χωρῶν, αἱ ὁποῖαι ζοῦν ἀπὸ τὰς εἰσπράξεις τῶν ξένων. Ἀλλὰ σᾶς προειδοποιοῦμεν, ὅτι ἐὰν θέλετε νὰ γίνετε μία ἀξιόλογος τουριστικὴ χώρα, πρέπει νὰ συμμορφωθῆτε ὁπωσδήποτε πρὸς ὅσα ἐγὼ διατάσσω. Δὲν θέλω ἀντιρρήσεις. Ἀκούετε; Τὰ θελήματά μου θέλω νὰ ἐκτελοῦνται ἀμέσως!
– Μάλιστα. Εἰς τὰς διαταγάς σου εἴμεθα, ὦ νέα θεότης τοῦ κόσμου, ἀπαντοῦν οἱ
ἁρμόδιοι. Θὰ ἐκτελέσωμεν προθύμως ὅ,τι μᾶς εἴπης. Τὶ θέλεις λοιπόν;
– Καὶ ὁ Τουρισμὸς ἀπαντᾶ: Θέλω ἐν πρώτοις ὅταν ἔρχωνται οἱ ξένοι εἰς τὸν τόπον σας νὰ μὴ βλέπουν πράγματα ποὺ θὰ τοὺς δυσαρεστοῦν. Αὐτοὶ οἱ ἐργατικοὶ μὲ τὶς βοῦρτσες καὶ τὰ λοιπὰ σύνεργά των ποὺ στέκονται ἀπʼ ἐξω ἀπὸ τὸ Δημαρχεῖον, καὶ ἀναμένουν τοὺς πελάτας, αὐτὰ τὰ λουστράκια ποὺ κτυποῦν τὰ κασελάκια διὰ νὰ προσελκύσουν τὴν πελατείαν των, αὐτοὶ οἱ μικροπωληταὶ ποὺ περιφέρονται διὰ νὰ πωλήσουν κάτι καὶ γίνονται ἐνοχλητικοί, ὅλοι αὐτοὶ πρέπει νὰ καταδιωχθοῦν καὶ οἱ δρόμοι καὶ αἱ πλατείαι νὰ μὴ παρουσιάζουν τοιοῦτον θέαμα δυστυχίας, ποὺ κτυπᾶ ἄσχημα εἰς τὰ νεῦρα τῶν ξένων μας. Οἱ ξένοι δὲν θέλουν νὰ βλέπουν δυσάρεστα, καὶ νὰ χάνουν τὴν καλήν των διάθεσιν πρὸς διασκέδασιν. Θέλουν νὰ βλέπουν ὅλα ἐκεῖνα τὰ ὁποῖα κάμνουν την ζωὴν εὐχάριστον. Θέλουν ἀπαστράπτουσαν καθαριότητα. Θέλουν ἡσυχίαν ἀπόλυτον. Θέλουν ἀνάκλιντρα μαλακά. Θέλουν ποῦλμαν πολυτελείας. Θέλουν πλάζ διὰ νὰ βουτοῦν μακαρίως εἰς τὰ γαλανὰ νερά. Θέλουν πλατείας λεωφόρους μέχρι Σουνίου. Θέλουν ξενοδοχεῖα μὲ ὅλα τὰ κομφὸρ διὰ νὰ ραχατεύωνται. Θέλουν ταβέρνας ὑπερπολυτελείας μὲ χαβιάρι καὶ γλώσσας ἀηδόνων. Θέλουν καζίνα διὰ νὰ παίζουν ὅλην τὴν νύκτα. Θέλουν φεστιβάλ. Θέλουν – ἐντρεπόμεθα νὰ τὸ εἴπωμεν, ἀλλὰ θὰ σᾶς τὸ εἴπωμεν – θέλουν νὰ τοὺς δοθῆ καὶ εἰδικὴ τοποθεσία, εἰς τὴν ὁποίαν νὰ εἶνε ἐλεύθεροι νὰ κινῶνται τελείως γυμνοί, νὰ προστατεύωνται δὲ ὑπὸ τῆς ἑλληνικῆς ἀστυνομίας ἵνα μὴ φανῆ κλιμάκιον τοῦ συλλόγου «ὁ Μέγας Ἀθανάσιος». Οἱ ξένοι θέλουν τὴν ἑλλάδα εἶδος Χόλλυγουντ, τόπον παντοδαπῶν διασκεδάσεων. – Ταῦτα διατάσσει ἡ νέα θεότης, ὁ Τουρισμός!
Καὶ οἱ ἰδικοί μας, πιστοὶ ὑπήκοοι καὶ λάτρεις τῆς νέας θεότητος ὑποκλίνονται εὐλαβῶς ἐνώπιον τοῦ ξοάνου καὶ ἐκτελοῦν τὰς θελήσεις του καὶ τὰς πλέον παραλόγους καὶ ἐξωφρενικάς. Καὶ ἐνῶ τεράστια χρηματικὰ ποσὰ διατίθενται διὰ νʼ ἀξιοποιηθῆ ἡ χώρα τουριστικῶς καὶ καταστῆ ἱκανὴ διὰ τὴν εὐχάριστον παραμονὴν τῶν ξένων πάσης ἀνωμάλου ψυχικῆς καταστάσεως, ἀντιθέτως διὰ τὰ πλήθη τῶν Ἑλλήνων, ποὺ ἐπότισαν μὲ ἱδρῶτας καὶ αἵματα τὴν γῆν, ἡ ζωὴ καθίσταται ὀλονὲν καὶ δυσκολωτέρα. Ὥστε ἐκεὶ τείνομεν νὰ γίνη ἡ Ἑλλὰς παράδεισος διὰ τοὺς ξένους καὶ κόλασις διὰ τοὺς Ἕλληνας; Ὑπερβολικὴ ἡ κρίσις μας; Ἀλλʼ ἀνοίξατε τοὺς ὀφθαλμούς σας καὶ θὰ ἴδητε τὰς ὀξείας ἀντιθέσεις. Παραπλεύρως τῶν μεγάλων τουριστικῶν ξενοδοχείων ποὺ κτίζονται, ὑπάρχουν αἱ καλύβαι, αἱ τρῶγλαι, τὰ σπήλαια τῶν Ἀθηνῶν, τοῦ Πειραιῶς, τῆς Θεσ./νίκης, τῶν Πατρῶν, τοῦ Ἠρακλείου, τῆς Χαλκίδος, τοῦ Μεσολογγίου.
Τουρισμός! Ἔχει τὴν μανίαν νὰ διοργανώνη συνεχῶς ἑορτὰς καὶ πανηγύρεις, τὰ περιβόητα φεστιβάλ. Κατὰ τὸ καταρτισθὲν πρόγραμμα περιηγητικῆς Λέσχης διὰ τὸ ἔτος 1960 προμηνύονται αἱ ἐξῆς ἑορταί: Ἑορτὴ φράουλας, ἑορτὴ κρασιοῦ, ἑορτὴ μασκαράδων, ἑορτὴ ψησταριῶν, ἑορτὴ ἀνθεστηρίων, ἑορτὴ μαστίχας, ἑορτὴ ἀμυγδαλιᾶς, ἑορτὴ ἀνεμώνης καὶ διαγωνισμὸς χαρταετῶν καὶ ἀλιείας!!! Γλέντα κόσμε! καὶ ἄς κρέμαται ὑπεράνω τῶν κεφαλῶν σου ἡ Δαμόκλειος σπάθη. Ποία εἶνε ἡ Δαμόκλειος σπάθη, εἶσθε εὐφυεῖς, καὶ δύνασθε νὰ ἐννοήσετε. Διὰ τῶν ἑορτῶν αὐτῶν καὶ ἄλλων παρομοίων ὑπεισέρχεται εἰς τὴν δημοσίαν ζωὴν ἡ λατρεία τῆς φύσεως, ἡ κατάργησις καὶ βεβήλωσις τῆς Κυριακῆς καὶ τῶν μεγάλων ἑορτῶν τῆς Ὀρθοδοξίας, καθʼ ὅσον τὰ μετὰ τόσων τυμπανοκρουσιῶν γινόμενα φεστιβὰλ κατὰ κανόνα τὰς Κυριακάς, ὁπότε οἱ ἑορτασταὶ ἐξ ὄρθρου βαθέος μὲ ποῦλμαν μεταφέρονται εἰς τὰ τουριστικὰ κέντρα, τοὺς νέους αὐτοὺς βωμοὺς τῆς ἀναβιώσεως τοῦ πνεύματος τῶν Διονυσιακῶν ἑορτῶν. Κατʼ αὐτὸν τὸν τρόπον ἡ Ὀρθοδοξία ὑπονομεύεται καὶ ἡ Ἑλλάς, ἡ πρωτότοκος θυγάτηρ τῆς Ὀρθοδοξίας, θὰ γίνη ἡ εὐτελὴς ὑπηρέτρια τῶν ὀρέξεων τῶν πάσης προελεύσεως ξένων, οἱ ὁποῖοι ἔρχονται ἐδῶ διὰ νὰ διασκεδάσουν τὴν ἀνίαν των, νὰ διαπράττουν ὅλα ἐκεῖνα ποὺ διʼ ἐντροπὴν τῶν ἰδικῶν των δὲν τολμοῦν νὰ κάμουν εἰς τὸν τόπον των διότι θὰ τοὺς κυνηγήσουν ἐκεῖ μὲ τὰ ξύλα…
Εἰς τὰ φεστιβὰλ αὐτὰ ἐξ ἀναφορᾶς τοῦ μαχητικοῦ Ὀρθοδόξου Συλλόγου Πατρῶν, ἡ «Χριστιανικὴ Ἰσοπολιτεία» ἐπληροφορήθημεν ὅτι ὁ Τουρισμὸς συμπεριέλαβε καὶ τὸν Καρνάβαλον τῶν Πατρῶν, καὶ πρὸς ἐνίσχυσιν αὐτοῦ ἐφέτος διαθέτει ἐκ τοῦ κρατικοῦ προϋπολογισμοῦ ὡς α΄ δόσιν τὸ ποσὸν τῶν 100.000 δραχμῶν, ὅπερ, ὡς εἴδομεν εἰς χθεσινὴν ἀνακοίνωσιν τῆς Διευθύνσεως τοῦ Τουρισμοῦ, θʼ ἀνέλθη εἰς τὸ ποσὸν τῶν 800.000 δραχμῶν! Ἡ «Σπίθα» ἐπὶ σειρὰν ἐτῶν ἐστηλίτευσε τὰ ὄργια ποὺ παρακολουθοῦν τὰς καρναβαλικὰς ἑορτάς, ἠγωνίσθη μὲ ὅσας δυνάμεις εἶχε κατὰ τῆς εἰδωλολατρικῆς αὐτῆς τελετῆς καὶ ὑπέδειξε μέτρα ἐκεῖνα, τὰ ὁποῖα ἐὰν ἤθελεν ἡ Ἐκκλησία νὰ υἱοθετήση, ὁ Καρνάβαλος θὰ κατηργεῖτο εἰς τὴν ἱερὰν πόλιν τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου. Ἀλλὰ δυστυχῶς! Ὁ Ἄγγελος τῆς Ἐκκλησίας τῶν Πατρῶν θρηνεῖ καὶ καλύπτει μὲ τὰς λευκὰς πτέρυγας τὴν ὄψιν του διὰ τὰ ἀκατονόμαστα ὄργια ποὺ μεταβάλλουν τὴν πόλιν εἰς οἶκον αἰσχρᾶς ἐκμεταλλεύσεως χάριν ὀλίγων ἐπιτηδείων, οἱ ὁποῖοι κατʼ αὐτὸν τὸν διάβολον αὐτοπροσώπως θὰ ἐκάλουν, ἐὰν οὗτος τοὺς ὑπέσχετο ὅτι θὰ τοὺς διαθρέψη ἐπὶ ἕνα μῆνα δωρεὰν ἐκ τῶν εἰσπράξεων τῆς ἀνομίας. Εἰς τὰ ἀρχεῖα τῆς ἀστυνομίας Πατρῶν ὑπάρχουν ἐκθέσεις τιμίων καὶ εὐσυνειδήτων ἀστυνομικῶν ποὺ διεκτραγωδοῦν τὴν ἀθλίαν κατάστασιν, εἰς τὴν ὁποίαν περιέρχεται ἡ πόλις κατὰ τὴν περίοδον τῶν καρναβαλικῶν ἐκδηλώσεων. Καὶ εἰς ἡμᾶς δὲ ἔχουν ἀποσταλῆ σχετικαὶ ἐπιστολαί. Πωλητὴς ἐνδυμασιῶν «ντόμινο» διὰ τοὺς Καρναβαλιστὰς διʼ ἐπιστολῆς τὴν ἀνυπολόγιστον ἠθικὴν ζημίαν ποὺ ὑφίσταται ἡ πόλις ἐκ τῆς ἀνεμποδίστου κυκλοφορίας τῶν μετημφιεσμένων ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν, οἱ ὁποῖοι χορεύουν εἰς τὰ νυκτερινὰ κέντρα, τὴν καταστροφὴν τῶν παιδιῶν, ἀγοριῶν καὶ κοριτσιῶν, τὴν ἀποχαλίνωσιν τοῦ ἀνθρωπίνου κτήνους. Καὶ τὸ σπουδαιότερον˙ Ὁ ἀποστολεὺς τῆς ἐπιστολῆς ταύτης μᾶς γράφει, ὅτι, αἰσθανόμενος τύψεις συνειδήσεως, διότι ἐπὶ σειρὰν ἐτῶν συνήργει διὰ τῆς πωλήσεως τοιούτων εἰδῶν εἰς τὴν ἐξαχρείωσιν τῆς κοινωνίας, τὸ ἐπάγγελμα τοῦτο καὶ ἐστράφη πρὸς ἄλλο. Οἱ ἀναγνῶσται θὰ ἐνθυμοῦνται καὶ τὴν ἐπιστολὴν τοῦ λαμπροῦ ἰατροῦ, τέως διευθυντοῦ Δημοτικοῦ Βρεφοκομείου Πατρῶν Γ. Παπανικολάου. Αὕτη ἐν φωτοτυπία ἐδημοσιεύθη εἰς τὴν «Σπίθα» τὸ παρελθὸν ἔτος καὶ προϋκάλεσε ταραχὴν μεγάλην. Εἰς μάτην ἐπεχείρησαν νὰ διαψεύσουν ταύτην οἱ συνήγοροι τοῦ Καρναβάλου. Οἱ ἀναγνῶσται θὰ ἐνθυμοῦνται τέλος καὶ τὴν ἀπόφασιν τῆς Ἱ. Συνόδου κατὰ τῶν Καρναβαλικῶν ὀργίων, διὰ τῶν ὁποίων, ὡς ἔγραφε, συγκλονίζονται τὰ θεμέλια τῆς ὡραίας ἑλληνικῆς οἰκογενείας.
Εἰς αὐτὴν λοιπὸν τὴν Καρναβαλικὴν τελετήν, τὴν ὁποίαν καταδικάζει ὁμοφώνως ἡ ὑγιὴς συνείδησις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τὸ Ὀρθόδοξον Κράτος συμμετέχει ἐπισήμως καὶ διὰ τοῦ Τουρισμοῦ προσφέρει ἐφέτος 800.000 δραχμὰς διὰ νὰ ὁργιάζουν περισσότερον οἱ ἀναίσχυντοι ἑορτασταί. Ἀλλὰ θὰ ἔπρεπε βάσει τῶν Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας, ὦν ἄγρυπνοι φύλακες ἐτάχθησαν οἱ ἀρχιερεῖς, θὰ ἔπρεπε νʼ ἀφορισθοῦν οἱ ὑποστηρίζοντες ἐκ τῶν ἐπισήμων θέσεων τὰς ἀντιχριστιανικὰς αὐτὰς τελετὰς καὶ θὰ ἐβλέπομεν ἐὰν ἐτόλμων νὰ μοιράζουν τὸ παραδάκι τοῦ λαοῦ μας εἰς γλέντια, ὡσὰν τὰ δημόσια χρήματα νὰ ἧσαν τὰ κόλλυβα τοῦ πατέρα των.
Ἕνεκα ἐλλείψεως ἀντιστάσεως, ὁ Τουρισμὸς θρασύτερος γενόμενος εἰς τὰς ἀξιώσεις του καὶ ἐκδηλώσεις, ἀπαιτεῖ νὰ συμπεριλάβη εἰς τὴν δικαιοδοσίαν του καὶ τοὺς πλέον ἱεροὺς χώρους. Καὶ αἱ κορυφαὶ τῶν ὀρέων μὲ τὰ γραφικὰ ἐκκλησάκια ποὺ ὕμνησαν οἱ ποιηταί μας καὶ αὐτὰ τὰ Μετέωρα μὲ τὰς ἱερὰς ἱστορικὰς μονάς των καταντοῦν καὶ αὐτὰ κέντρα τουρισμοῦ. Καὶ οἱ τάφοι ἀκόμη τῶν προγόνων μας! Ὅταν ὡς ἱεροκῆρυξ ὑπηρέτουν εἰς τὴν Κύμην, οἱ ἐκεῖ ὁπαδοὶ τοῦ Τουρισμοῦ ἐπέμενον, ἵνα τὸ νεκροταφεῖον τῆς κωμοπόλεως, τὸ ἐπὶ γραφικῆς θέσεως κείμενον, μεταφερθῆ εἰς χαράδραν καὶ ἡ τοποθεσία μεταβληθῆ εἰς τουριστικὸν κέντρον, εἰς πίσταν, διὰ νὰ προσελκύη τοὺς ξένους. Ἀντεστάθημεν μὲ ὅλας τὰς δυνάμεις εἰς τὴν ἀξίωσιν ταύτην καὶ μὲ τὴν ὑποστήριξιν τοῦ εὐσεβοῦς λαοῦ τῆς ἱστορικῆς ταύτης κωμοπόλεως Εὐβοίας ἐματαιώσαμεν τὸ σχέδιον, ἀλλὰ πόσα δὲν ἠκούσαμεν διὰ τὴν ἐνέργειάν μας ταύτην. Οἱ τουρίσται ἤθελον τὸν ἱεροκήρυκα νὰ κάμουν ὑπηρέτην καὶ σαλπιγκτὴν τῶν ὑψηλῶν συνθημάτων τοῦ Τουρισμοῦ! Ἤθελον οἱ κύριοι Τουρίσται νὰ ὑποκύψωμεν καὶ ἡμεῖς καὶ οἱ τάφοι τῶν προγόνων νʼ ἀνοιχθοῦν καὶ τὰ κόκκαλα νὰ πεταχθοῦν ἀτίμως εἰς τὴν χαράδραν καὶ ἐπὶ τοῦ χώρου ἐκείνου νὰ χορεύουν τὰ παντοειδῆ καγκουρῶ, ὅλες δηλαδὴ οἱ πριμαντόνες, ἡμέτερες καὶ ξένες.

* * *

Ἀγαπητέ μας ἀναγνῶστα! Ὑπόθεσε ὅτι ἕνας τίμιος Ἕλλην οἰκογενειάρχης, μὲ αὐστηρὰς χριστιανικὰς ἀρχάς, ἔχει εἰς τὴν διἀθεσίν του ἕν εὐάερον καὶ εὐήλιον δωμάτιον. Ἐὰν τὸ δωμάτιον τοῦτο ἀντὶ μεγάλης ἀμοιβῆς ἐζήτει κάποιος διὰ νὰ τὸ μεταβάλλη εἰς χαρτοπαικτικὴν λέσχην, κέντρον διασκεδάσεων καὶ αἰσχρῶν συνεντεύξεων, θὰ τὸ ἔδιδεν; Ἀσφαλῶς ὄχι. Διότι ὑπεράνω τῶν χρημάτων εἶνε ἡ τιμὴ καὶ ἡ ἀξιοπρέπειά του. Τὸ σπίτι του ἐπʼ οὐδενὶ λόγω θὰ ἤθελε νὰ γίνη οἶκος διαφθορᾶς. Ἀλλὰ δυστυχῶς αὐτὸ ποὺ δὲν ἐπιτρέπει ἕνας τίμιος Ἕλλην οἰκογενειάρχης θὰ κάμνει τὸ Κράτος. Χάριν τῆς ἀναπτύξεως τοῦ Τουρισμοῦ προθύμως ἐκτελεῖ τὰς διαταγὰς τοὺ ἄρχοντος τοῦ Τουρισμοῦ, τοῦ Μαμμωνᾶ, καὶ οὕτω ἡ Ἑλλάς, ἡ γενναῖα στρατιῶτις καὶ ὑπέρμαχος τῶν εὐγενεστέρων ἰδανικῶν, ἡ Ἑλλὰς ἡ ὁποία πολλάκις εἴπε τὸ ὄχι εἰς βαρβάρους, ἑτοίμους νὰ εἰσβάλουν εἰς τὰ ἱερά της ἐδάφη, ἡ Ἑλλὰς δὲν ἔχει τώρα τὴν δύναμιν νὰ εἴπη τὸ ὄχι εἰς τὸν νέον βάρβαρον, τὸν αὐθέντην τοῦ Τουρισμοῦ, εἰς τὸν συγκεκαλυμμένον μαμμωνισμόν, νὰ κλείση ἐνώπιον αὐτοῦ ἐρμητικῶς τὰς θύρας της, καὶ νὰ εἴπη˙ «Κύριοι καὶ κυρίαι! Αὐτὸ τὸ ἔδαφος ποὺ πατεῖτε εἶνε ἡρώων καὶ μαρτύρων γῆ. Ἐποτίσθη μὲ ποταμοὺς αἱμάτων διὰ νὰ θάλλη ὄχι ἀπλῶς ἡ δάφνη καὶ ἡ ἐλαία, κατὰ τὸν ποιητήν, ἀλλὰ νὰ θάλλουν τὰ ἀθάνατα δένδρα τῆς τιμῆς καὶ τῆς ἀγνότητος. Ἐὰν θέλετε νὰ κινηθῆτε σεμνῶς, καλῶς ἤλθατε. Ἀλλʼ ἐὰν νομίζετε ὅτι ἐδῶ θὰ εἶσθε ἀσύδοτοι διὰ νὰ κάμνετε, ὅ,τι θέλετε, ἀπατᾶσθε. Ἀναζητήσατε ἄλλον τόπον κατάλληλον πρὸς ἱκανοποίησιν τῶν ὀρέξεών σας. Ἡμεῖς δὲν θὰ ἐπιτρέψωμεν νὰ ἐκπληρωθῆ εἰς τὸν τόπον μας ἡ προφητεία ἡ λέγουσα ὅτι θὰ πλησθῆ ἡ γῆ τετραπόδων!».
Ἀλλʼ ἀκούονται φωναὶ διαμαρρτυριῶν! Ἐὰν θέσωμεν ὑπὸ τοιούτους περιορισμοὺς τὴν τουριστικὴν κίνησιν, δὲν θὰ ἔθλη κανεὶς εἰς τὴν Ἑλλάδα, καὶ θὰ ζημιωθῆ μεγάλως ἡ οἰκονομία τῆς χώρας μας. Ἀπαντῶμεν! Ἐὰν πρόκειται νὰ μᾶς ἔλθουν οἱ ξένοι διὰ νὰ μᾶς μεταδώσουν τὸ μίασμα τῆς διαφθορᾶς, ποτὲ νὰ μὴν ἔλθουν, ὅπως δὲν θέλομεν νὰ ἐπισκεφθῆ τὴν χώραν μας ἕνας ξένος προσβεβλημένος ἀπὸ μίαν ἐπιδημικὴν ἀσθένειαν. Τὸν ἀπομακρύνομεν πάραυτα καὶ τὸν ἀποστέλλομεν εἰς τὴν πατρίδα του, ἔστω καὶ ἐὰν μᾶς προσφέρη ὅλον τὸ πλούσιον βαλάντιόν του. Δὲν χάνεται ἡ Ἑλλὰς ἐὰν δὲν μᾶς ἔλθουν ξένοι. Ὑπάρχει διὰ τὴν διοίκησιν τοῦ Τουρισμοῦ εὐρὺ πεδίον δράσεως. Ἄς στραφῆ πρὸς τὴν ἀνάπτυξιν τοῦ ὑγιοῦς, κυρίως τοῦ ἐσωτερικοῦ Τουρισμοῦ, διευκολύνουσα τὴν νέαν μας γενεὰν νὰ ἐπισκεφθῆ, ὅλα ἐκεῖνα τὰ θρησκευτικὰ καὶ πατριωτικὰ μέρη τῆς Ἑλλάδος, εἰς τὰ ὁποῖα ἔλαμψεν ἡ Ὀρθοδοξία καὶ ἐδοξάσθη ἡ Πατρίς. Εἶνε ἐντροπὴ ἡ νὲα γενεὰ νʼ ἀγνοῆ τὴν Ἑλλάδα καὶ οἱ ξένοι μὲ τὰ χρήματά των νὰ περιηγοῦνται αὐτὴν ἀπʼ ἄκρου εἰς ἄκρον μεταδίδοντες τὰ μιάσματα μιᾶς ζωῆς, ἡ ὁποία οὐδόλως συμβιβάζεται μὲ τὰς ἀγνὰς παραδόσεις τῆς φυλῆς μας. Θέλετε, κύριοι, Τουρισμόν; Ἐμπρός, διευκολύνατε τοὺς Ἕλληνας νὰ γνωρίσουν τὴν πατρίδα μας, καὶ ὄχι Ἑκατομμύρια Ἑλλήνων νὰ σκέπτωνται καὶ τὸ εἰσητήριόν των ἀκόμη προκειμένου νὰ ἐπισκεφθοῦν ἕνα μνημεῖον ἐντὸς τῆς ἰδίας πόλεως!

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.