Αυγουστίνος Καντιώτης



Χειμωνας του 1942. H MAKEΔΟΝΙΑ ΦΛΕΓΕΤΑΙ, Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΟΡΓΙΑΖΕΙ. Η ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ ΖΗΤΑ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΑΣ ΕΘΕΛΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ 2) Ο καθηγης, Robin Lane που θεωρειται απο τους επιφανεστερους μελετητας της Αρχαιας Ιστοριας της Μακεδονιας παρουσιαζει την αγραμματοσυνη των Σκοπιανων 3) Υπ’ οψιν ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΜΑΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ. ΘΕΜΑ: ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ.

date Φεβ 7th, 2018 | filed Filed under: ΕΛΛΑΣ

 Χειμωνας του 1942. H MAKEΔΟΝΙΑ ΦΛΕΓΕΤΑΙ, Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΟΡΓΙΑΖΕΙ. Η ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ ΖΗΤΑ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΑΣ ΕΘΕΛΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ Ο ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ

Διαβᾶστε πως τον υποδέχθηκαν οι Κοζανίτες

(Ὰπό εβδομαδιαία ἐφημερίδα τῆς Κοζάνης)
«Mέλλον» Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 1967

Διαβᾶστε το άρθρο εδω: http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=46257

d7f55ca6e4

Η ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ

Ο καθηγής, Robin Lane που θεωρείται από τους επιφανέστερους μελετητές της Αρχαίας Ιστορίας της Μακεδονίας παρουσιάζει την αγραμματοσύνη των Σκοπιανῶν, που θέλουν να παρουσιάζονται Μακεδόνες απόγονοι τοῦ Μεγάλου Ὰλεξάνδρου και λέει:

Οι Σκοπιανοι είναι  τόσο ανιστόρητοι όσο θα ῆταν αν λέγαν ότι το Πανεπιστήμιο τῆς Οξφόρδης βρίσκεται στη Λευκορωσία και ότι ὁ Σέξπηρ γεννήθηκε στο Μίνσκ.

Αυτες είναι εθνικιστηκες ανοησίες που ενοχλοῦν τους Ελληνες

——————

—————–

Υπ’ ὄψιν ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ

ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΜΑΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ

ΘΕΜΑ: ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ

Γραμμένο από συνεργάτη της ιστοσελίδος μας

Τό συλλαλητήριο τῶν Ἀθηνῶν ἦταν μία πολύ καλή προσπάθεια τοῦ λαοῦ μας, καί τῶν ἐκπροσώπων τοῦ λαοῦ μας, ἀλλά ὄχι ὅπως θά ἔπρεπε∙ ὑπῆρξε: ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ.
Ὡς στρατιωτικοί ἐν Χριστῶ (νῦν καί πρώην τῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων τῆς Πατρίδος μας) γνωρίζετε πολύ καλά τί σημαίνουν αὐτές οἱ δύο λέξεις. Τίς ἐπισημαίνω ὅμως καί σᾶς τίς παραθέτω, ὄχι διότι ἐγώ τίς συνειδητοποίησα ὡς κάποιος σοφός, ἤ ὁτιδήποτε ἄλλο, ἀλλά ὅτι ἐσεῖς μέ τό φιλότιμο σας μοῦ τίς ὑπενθυμίσατε, καί τό μόνο ἐδῶ πού κάνω εἶναι νά τίς φέρω στήν ἐνθύμηση σας, καί στήν ἐπιφάνεια: ὑπῆρξε λοιπόν: ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ !
Ὁ λαός μας ἔχει κρίση, σοφία, καί γνώση τῶν δυνάμεων του, ἀλλά ἀκόμα δυστυχῶς ταλαντεύεται μεταξύ ἀληθινῶν δυνάμεων καί ψεύτικων καί ἀπατηλῶν. Ὅταν ἐπί παραδείγματι φώναζε: «ὅταν τό ράσο γίνεται σημαία, τότες ἡ νίκη εἶναι βεβαία» , ἐκεῖ εἶναι πού ἀοράτως ἀγγελικές δυνάμεις «ἠλεκτρίζουν» τίς ψυχές τῶν Ἑλλήνων καί ἀνεμίζουν οἱ γαλανόλευκες σημαῖες τῆς νίκης, μέ ἕνα ἀστραπόβροντα Σταυρό !!! Ἐκεῖ ἔχουμε ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ἐκ τῶν ἀγγελικῶν ταγμάτων στόν οὐρανό, καθώς ὅλες οἱ νίκες τῶν Ἑλλήνων ἔτσι συνέβησαν στό διάβα τῆς ἱστορίας τοῦ ἑλληνικοῦ Ἔθνους μας !! , ἀπό τήν ἀρχή (κατά οἰκονομίαν) μέχρι σήμερα (εἰς Ὁμολογίαν καί Δόξαν Θεοῦ) !!!
Ὅταν ὅμως κάποιοι ἐκπρόσωποι μας (ἀπό τά μεγάφωνα) ἀνέφεραν ὡς μπροστάρηδες συνανθρώπους μας πού πολέμησαν τόν Χριστό καί τήν πίστη τῆς φυλῆς μας (τήν ὀρθοδοξίαν), ἐκεῖ ἀοράτως οἱ ἀγγελικές δυνάμεις στόν οὐρανό ἔκαναν ἐντυπωσιακή: ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ !!!

Γιατί; διότι ΔΕΝ θέλουν οἱ Ἅγιοι ἄγγελοι μας τέτοιους μπροστάρηδες, στά ἱερά καί τά ὅσια δίκαια τῆς πατρίδος μας.
Ἔμεινε λοιπόν ὁ λαός μας (πρός στιγμήν-μέχρι νά ἐπανέλθει τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ μέ τίς παρακλήσεις καί πρεσβεῖες τῆς Πανάγιας μας) νά πολεμάει μόνο μέ τό πτωματικό σαρκίο του, διότι ὅπου ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ, ΑΓΓΕΛΩΝ, ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΤΟΥ, ἐκεῖ ἡ κατάσταση εἶναι ἀπείρως καταθλιπτική γιά τόν καημένο τόν ἄνθρωπο. Ὅταν ἀνέφεραν λοιπόν τό ὄνομα : . . . ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ἔγινε ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ.
Ὅταν ὁ Μιχάλης Θεοδωράκης ἀναφέρεται ὡς Μίκης, καί ὄχι μέ τό βαπτιστικό του ὄνομα : ΜΙΧΑΛΗΣ, ἐκεῖ ὁ ἀρχάγγελος Μιχαήλ ἀποσύρει τά δικά του στρατεύματα στόν οὐρανό τῆς Ἀττικῆς, καί σέ αὐτό εὐθύνεται καί ὁ κύριος Θεοδωράκης, διότι ὑπερασπίζει ἀπό τήν μιά τό ὄνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ γιά ἐμᾶς τούς Ἕλληνες, ὅμως γιά τό δικό του ἐμμένει στό «καλλιτεχνικό» , ἀποσύροντας τό τοῦ βαπτίσματος του. Ἐμμένει στό πρόσκαιρο, ἀπατηλό «καλλιτεχνικό»- κοσμικό πυροτέχνημα. Ἐκεῖ λοιπόν ὁμοίως συνέβη ΑΠΟΣΥΡΣΗ, καί ΕΓΙΝΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ∙ κι ἐνῶ, ὅταν ὁ κύριος Θεοδωράκης ἠλεκτρίζει μέ τό δίκαιο τούς Ἕλληνες, ἐκεῖνος ὁ ἠλεκτρισμός χάνεται σάν τήν οὐρά ἑνός πυροτεχνήματος στόν σκοτεινό οὐρανό, καί μέ τόν ἐπίλογο του πού δέν ἀναφέρει: ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Ὀρθῶς λοιπόν ὁ κύριος Θεοδωράκης ἀνέφερε ὅτι τά Σκόπια ἔφθασαν στά ὅρια τοῦ γελοίου, καί τά ξεπέρασαν, ὅταν θέλουν νά ὀνομάζονται ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ἄς ὀνομάζονται πλέον ὅπως θέλουν, ἀκόμα καί ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ (ἐκεῖ πού κατήντησαν, μήπως συνέλθουν), ἀλλά ὄχι Μακεδονία. Ἀπό τήν ἄλλη ὅμως, ἐσύ , ὁ κύριος Θεοδωράκης, ἔχεις ὑποχρέωση νά φροντίσεις πλέον στά βαθιά γεράματα σου στήν ἀποκατάσταση τοῦ δικοῦ σου ὀνόματος, λαμβάνοντας τήν σπίθα- (πού ποτές δέν ἄναψε-καί τό προσπάθησες ξέρω) βοήθεια τοῦ προστάτη σου , τοῦ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ!
Ἀξιότιμοι Κύριοι, ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ εἴχαμε καί στήν Μικρά Ἀσία, ὅταν ἀποσύρθηκαν οἱ ἀγγελικές δυνάμεις Τοῦ Θεοῦ ἀπό τόν ἑλληνικό στρατό μας, καί ΕΚΕΙΝΟΣ (ἑλληνικός στρατός) ΑΠΟΣΥΡΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ! ∙ τό τί ἐπακολούθησε ; φρίκη∙ Βιασμοί γυναικῶν, καί γραιῶν, κακοποιήσεις παιδιῶν, γερόντων, φρίκη∙ καί τίς ἀπόσυρε τότες ὁ Κύριος καί Θεός μας δικαίως, λόγω τῶν βλασφημιῶν τῶν ἀξιωματικῶν τοῦ ἑλληνικοῦ στρατοῦ μας κατά τοῦ Θεοῦ καί τῆς Παναγίας μας. Εἶναι καταγεγραμμένο αὐτό ἀπό τόν ἅγιο Παΐσιο, καί ἀπό τόν μακαριστό ἡρωικό καί πραγματικό ἅγιο ἐπίσκοπο μας Αὐγουστίνο Καντιώτη.
Ὁ ΜΙΧΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ πού ὑμνοῦσε καί ὑμνεῖ τόν Καζαντζάκη, και πού ἐπιζητεῖ ἀκόμα νά τόν ἀποκαλοῦμε Μίκη, εἶπε: : «Τόσο βλάκες μᾶς θεωρεῖ ὁ Σκοπιανός πρωθυπουργός ἤ τόσο ἕτοιμους νά κατεβάσουμε τά παντελόνια , καί ζητῶ συγγνώμη γι’ αὐτή τήν ἔκφραση» εἶπε μέ ἐπικριτικό ὕψος ὁ κ. Θεοδωράκης.

ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ:

«Ὄχι κύριε Θεοδωράκη, δέν σέ συγχωροῦμε εὔκολα, ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ !!! ΕΩΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΗ ΠΑΡΕΚΕΙ !!!! διότι ἀρκετά ἔχουν δηλητηριασθεῖ οἱ παλαιότερες γενιές, καί ἀρκετά καί οἱ νεότερες. Θέλει , βεβαίως, ὁ Χριστός μας νά βοηθήσει τό Μακεδονικό, Ἔρχεται μαζί μας στό συλλαλητήριο, ἤ στέλνει πρός ἐνίσχυση τούς Ἀγγέλους καί τούς Ἁγίους Του, καί οἱ δαίμονες γελοῦν καί χλευάζουν πού Ἐπιζητεῖ νά μᾶς βοηθήσουν, θαρρῶ δηλώνοντας του : ΙΔΟΥ ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΙ ΒΑΠΤΙΖΟΜΕΝΟΙ . . ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ (;)

Αὐτά γίνονται λοιπόν ἐν ἀγνοία τους ὅσοι ἐγκωμιάζουν Καζαντζάκηδες (ὅπως ὁ κύριος Θεοδωράκης στό παρελθόν). Τό μυαλό σκοτίζεται, ἀσχημονεῖ ἡ σκέψη, σκλαβώνεται, ἀντί νά γίνεται ἀντρειωμένο σπαθί πού μέ βιά μετρᾶ τήν γῆ (βλέπε: ὁ ἐθνικός μας ὕμνος πρός τήν Ἐλευθερίαν).

Ἕλληνες! ἐπιτέλους ! ξυπνῆστε! Διοργανώνει καί ἡ πολιτεία Ἑλλήνων συνέδρια μέσω τοῦ ὑπουργείου Παιδείας γιά τόν Καζαντζάκη, μολύνουν τό πνεῦμα τῶν καθηγητῶν, διανοούμενων, καί κυρίως μαθητῶν, καί μετά ἀναρωτιόμαστε τί ἔφταιξε καί ἔγιναν ἀσεβέστατα τά παιδιά μας, πού δέν σέβονται τούς μεγαλύτερους, πού βρίζουν, κλωτσοῦν καί τά σπᾶνε ὡς δαιμονισμένα μέ τό παραμικρό «ὄχι» τῶν γονέων , καθώς τρομάζουν (οἱ γονεῖς, ἀλλά εἶναι ἀργά) νά μήν κατρακυλήσουν τά παιδιά τους ἀκόμα πιό κάτω στόν βοῦρκο μίας κοινωνίας πού οἱ ἴδιοι οἱ μεγάλοι προετοίμασαν νά πέσουν μέσα. Αὐτό τό βρωμερό συνήθειο βρωμερῶν- δαιμονικῶν σεξουαλικῶν ὑπονοουμένων πρέπει ἐπιτέλους νά σταματήσει.

Τά λόγια σου κύριε Θεοδωράκη μάθε ὅτι ἀναμεταδίδονται σέ ὅλο τόν κόσμο, μά πάνω ἀπό ὅλα κλείνουν τά αὐτιά τους οἱ ἄγγελοι, καί οἱ Ἅγιοι μας, λυποῦνται γιά τό κατάντημα τοῦ ἑλληνικοῦ κόσμου μας, Ἅγιοι καί ἄγγελοι, πού παρακολουθοῦσαν τήν πατριωτική καί δίκαιη ἐκδήλωση διαμαρτυρίας τῶν Ἑλλήνων, ὅπως καί τά μικρά παιδιά μας, καί κάποια παιδιά τοῦ δημοτικοῦ (σέ ὅλες τίς χῶρες τοῦ κόσμου) θά ρωτήσουν ἀθώα : « Πατέρα, μάνα, δάσκαλε, κλπ, τί ἐννοοῦσε ὁ σπουδαῖος Ἕλληνας ; (γιά τούς ξένους)˙ καί γιά τά δικά μας παιδιά : «Πατέρα, μάνα, δάσκαλε, κλπ, τί ἐννοοῦσε ὁ μεγάλος μουσικοσυνθέτης μας, ὅταν ἔλεγε . . . ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ ; »

Μάθε λοιπόν σεβαστέ γέροντα, μέ ὅλο τόν σεβασμό στά γεράματα σου, καί θεώρησε το τό παρόν ὡς ἕνα θεραπευτικό πικρό φάρμακο σου, καί ὄχι κακίας, ἀλλά αἰτίας πρός τήν καλύτερη μετάνοια σου, στά στερνά γεράματα σου∙ μάθε ὅτι τό λεξιλόγιο αὐτό δέν ἔχει θέση στό καθημερινό λεξιλόγιο τοῦ μετανοοῦντα ὀρθοδόξου χριστιανοῦ Ἕλλην, Ἕλλην πού πρέπει νά γυρίσει σελίδα σέ ὅλα (ἐάν θέλουμε νά τά ἀλλάξουμε ὅλα καί νά μᾶς ἐλεήσει ὁ Θεός). Μά κυρίως μάθε, ὅτι σέ θέλουμε νά κερδίσης καί ἐσύ, μέ λαμπρά στέφανα τόν Παράδεισο, ἐξαγοράζουμε ἐν ἀνάγκη (ἐάν μπορούσαμε) τήν παραπάνω πορείαν ἀνάβασις σου πρός τόν οὐρανό (πού πλησιάζει, λόγω τοῦ προχωρημένου τῆς ἡλικίας σου), ἐξαγορά ἀκόμα καί μέ ὅλα τά τραγούδια σου, ἐάν ἦταν νά ἐπιλέξουμε, καί ἐάν εἶναι νά μᾶς ποῦν νά μήν τά ξανακούσουμε, τό προτιμοῦμε, Ναι! χίλιες φορές Ναί!!! γιά νά ἀνέβεις μισό σκαλί περισσότερο στόν Παράδεισο, πέφτοντας ἡ κοσμική ματαιοδοξία, στίς ζυγαριᾶς τό βάρος, στόν πρόσκαιρο αὐτόν κόσμο μας, καθώς ὅταν βυθίζεται ἡ μία ἄκρη τῆς ζυγαριᾶς, ὑψώνεται ἡ ἄλλη. Ἡ Ἑλλάδα μας εἶναι τό ἱερό καθῆκον μας, καθῆκον φιλοπατρίας, τήν ἔχουμε στήν καρδιά μας, γιατί ἔτσι τό θέλει καί ὁ Χριστός μας, γιατί ἀγαποῦμε τήν μεγάλη οἰκογένεια, τήν πατρίδα μας, ἀλλά ἡ Ἑλλάδα δέν εἶναι θρησκεία μας κύριε Θεοδωράκη, ἡ θρησκεία μας εἶναι ἡ ὀρθοδοξία μας, καί ἡ αἰώνια οὐράνια πατρίδα μας : ὁ Παράδεισος! ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΓΗΙΝΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ! γιατί ἔτσι μόνο σώζεται καί ἡ γήινη ἀγαπημένη πατρίδα μας.
Ἄλλη λοιπόν ζωή ἐπιζητοῦμε ἐδῶ στήν γῆ, νέο ὄμορφο λεξιλόγιο, ζωή σέ νέο ὄμορφο κόσμο, ἀντικατάσταση ὅλων τῶν παλιανθρωπιῶν μέ νέα ὀρθόδοξα ὑπονοούμενα σοφίας, νέο βιοπορισμόν, ἐλπίδα στόν Χριστόν. Οἱ παλαιότερες γενιές δυστυχῶς εἶχαν τίς βλασφημίες, οἱ νεότερες δυστυχῶς τά σεξουαλικά ὑπονοούμενα, καί τόν ἐγκωμιασμό βλάσφημων λογοτεχνῶν, ἠθοποιῶν καί τραγουδοποιῶν.

Ὅταν συνειδητοποιήσει τελικά ὁ ἑλληνικός λαός μας πλήρως ὅτι ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ δέν μποροῦμε νά προχωρήσουμε, ὅταν συνειδητοποίηση ὁ ἑλληνικός λαός ὅτι πρέπει νά ἀρνηθεῖ ὅλους τούς Ἀντίχριστους, καί ἐκείνους (πολιτικούς μας) πού φέραν τήν Ἑλλάδα μας στό σημερινό χάλι, μόνον τότες θά σταματήσει καί ὁ οὐρανός νά ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ. Ἤδη, στούς πολιτικούς παλιανθρώπους ἀρχίζουν νά βγαίνουν τά ἄπλυτα τους, καί θά πληρώσουν, μόνον ὅμως ὅταν ΕΜΕΙΣ Ο ΛΑΟΣ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΟΥΜΕ, εἰδεμή θά τήν ξαναγλυτώσουν σέ τούτη τήν ζωή, στήν ἄλλη ὅμως ΟΧΙ.

Ἡ Ἑλλάς ὅτι ἡρωικό καί καλό ἔχει τό ὀφείλη ὄχι στούς καλούς ἀνθρώπους της, ἀλλά στόν καλό Θεό πού ἁγιάζει αὐτήν τήν καλωσύνη, τήν γενναιότητα, τόν πατριωτισμό, καί πολλά ἄλλα. Ο ΘΕΟΣ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΝΙΚΗ!!!
Ἐάν λείψη ἡ εὐλογία τοῦ Θεοῦ στό ὅποιο καλό ἔχει (ἐκ Θεοῦ πάλι) ὁ Ἕλληνας, εἶναι ἕνα καλό μέ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ, γινόμεθα ἀσβεστωμένοι τάφοι. Ὁ Θεός νά μᾶς ἐλεήσει. –
ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ, καί ὄχι νά παραχωρήσουμε πρόσκληση στόν ἀλιτήριο (τόν κάθε πονηρό δαίμονα). Γιατί θά ἔπρεπε οἱ ὁμιλητές νά προσέξουν τό συλλαλητήριο ΩΣ ΚΑΤΙ ΙΕΡΟ, ΩΣ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ, ΦΑΝΕΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ. ΚΡΙΝΕΤΑΙ, ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟΝ ΤΟΥ ΩΣ ΕΝΑ ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΔΕΙΠΝΟ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΟ ΠΙΑΤΟ ΦΑΓΗΤΟ.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ: Νόστιμο φαγητό μέ λίγο … ὑδροκυάνιο!
Ὁ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
Νόστιμο φαγητό μέ λίγο … ὑδροκυάνιο!
– Γέροντα, ὁ Καζαντζάκης ἐκτός ἀπό τά τόσα στραβά πού λέει, ἔχει καί κάποια καλά. Γιατί τόν πετᾶμε ἐξ ὁλοκλήρου καί δέν τόν ἀξιολογοῦμε, νά ποῦμε αὐτό εἶναι καλό, ἐκεῖνο κακό;
– Ἄν κάποιος φτιάξη ἕνα ὡραῖο φαγητό μέ ἀκριβά ὑλικά καί πολλή τέχνη καί τό κάνη πεντανόστιμο, ἀλλ’ ὕστερα ρίξη καμμιά δεκαπενταριά σταγόνες ὑδροκυανίου, θά φάη κανείς αὐτό τό φαγητό ; Σᾶς ἐρωτῶ. Μά εἶναι νόστιμο, μά ἔχει καλά ὑλικά, μά… Ναί, ἀλλά ἔπεσε δηλητήριο ἐπάνω. Ποιός θά τολμήση, ἔστω νά δοκιμάση, ἕνα φαγητό, πού ἔχει μέσα ὑδροκυάνιο, πού ὄχι ἄνθρωπο, ἀλλά ἐλέφαντα σκοτώνει;
Αὐτό ἔχει κάνει καί ὁ Καζαντζάκης. Κι ἄν κάπου – κάπου πού ἔχη καί κάποια σελίδα τῆς προκοπῆς, λίγο πιό πέρα, στήν ἄλλη, ρίχνει ὑδροκυάνιο μέσα. Γιατί νά συστήσουμε νά τόν διαβάσουν οἱ νέοι μας; Θά οἰκοδομηθοῦν ; θά ὠφεληθοῦν; Τί νά πάρουν ἀπό τόν Καζαντζάκη, πού κάθε λίγο καί λιγάκι λέγει ἀθλιότητες καί αἰσχρότητες ; Δέν ξέρεις σέ ποιά σελίδα θά σοῦ πῆ κάτι καλό καί σέ ποιά σελίδα θά σοῦ πῆ τίς ἀχρειότητές του.
Καί ἐπί τέλους γιατί εἶναι τόσο ἀναγκαῖο νά διαβάσω τόν Καζαντζάκη; Χάθηκαν οἱ ἄλλοι λογοτέχνες; Ἤ μήπως πρόκειται γιά ἀναντικατάστατα ἐπιστημονικά συγγράμματα ; Ἄν κάποιος μεγάλος ἐφευρέτης, ἕνας ἐπιστήμονας (δέν τά κάνουν αὐτά οἱ ἐφευρέτες) σ’ ἕνα βιβλίο ἐπιστημονικό γράφει καί μερικές σελίδες τέτοιες, θά πῆ κανείς, τί νά κάνω, πρέπει νά τό διαβάσω, διότι ἔχει μέσα π.χ. ἰατρικά θέματα καί πρέπει νά τά μάθω. Στήν λογοτεχνία ὅμως δέν ἰσχύει αὐτό. Γιατί, λοιπόν νά διαβάσω τόν Καζαντζάκη; Γιά νά ἀντιμετωπίζω σέ κάθε σελίδα τήν κόπρο πού προσφέρει;
Στό «Φτωχούλη τοῦ Θεοῦ» λέει ὁ Καζαντζάκης, ὅτι τό καλύτερο κήρυγμα περί Θεοῦ τό βρῆκε στήν ἄνθησι τῆς ἀμυγδαλιᾶς. Καί μέσα στό ἴδιο βιβλίο ἔχει σελίδες πανάθλιες καί ὑβριστικές. Καί μετά ἀπ’ ὅλα αὐτά δέν ἔχει καί «τήν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν», ὅπως ἔλεγαν γιά τήν ἀρχαία ἑλληνική τραγωδία.
Καζαντζάκης καί Μέγας Βασίλειος.
-Γέροντα, κάτι ἀνάλογο δέν μποροῦμε νά ποῦμε γιά τόν Καζαντζάκη, ὅπως ὁ Μ. Βασίλειος γιά τούς ἀρχαίους συγγραφείς; Δηλαδή νά παίρνουμε τό τριαντάφυλλο καί νά παραμερίζουμε τά ἀγκάθια;
-Ὑπάρχει μεγάλη διαφορά. Ὁ Μέγας Βασίλειος δέν παρώτρυνε στή μελέτη τῶν εἰδωλολατρῶν συγγραφέων. Τί ἔκανε; Ἔγραψε τήν πραγματεία «Πρός τούς νέους ὅπως ἄν ἐξ ἑλληνικῶν ὠφελοῦντο λόγων» γιά τούς ἀνεψιούς του, οἱ ὁποῖοι θά ἤρχοντο στήν Ἀθήνα νά σπουδάσουν τήν ἀρχαία ἑλληνική φιλοσοφία. Καί τούς λέγει: «Προσέξτε, οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες φιλόσοφοι ἔχουν καί μέ σημεῖα σωστά, ἀλλά ἔχουν καί πολλά στραβά κι ἀνάποδα. Ό,τί, λοιπόν, κάνετε μέ τό τριαντάφυλλο πού κόβετε τό λουλούδι καί ἀφήνετε τά ἀγκάθια νά μή σᾶς κεντήσουν, μή σᾶς τρυπήσουν καί σᾶς ματώσουν, ἔτσι νά κάνετε καί μέ τούς ἀρχαίους. Ό,τί καλό βρῆτε στούς ἀρχαίους, πάρτε το, προσέξτε, ὅμως, μή παρασυρθῆτε ἀπό τά κακά». –
——————-

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.