Αυγουστίνος Καντιώτης



Archive for Μαΐου, 2025

Οι ακατηχητοι Έλληνες και το αμετανοητο Βατικανο. 2) Η Αποδομηση του Παπικου Πρωτειου βασει της Ιστορικης και Θεολογικης Κριτικης

author Posted by: Επίσκοπος on date Μαι 1st, 2025 | filed Filed under: ΠΑΠΙΣΜΟΣ

Οι ακατηχητοι Έλληνες
και το αμετανοητο Βατικανο

d454142812c7«Η Αποδομηση του Παπικου Πρωτειου βασει της Ιστορικης και Θεολογικης Κριτικης

%cf%80%ce%b1%cf%80%ce%b1%cf%82-%ce%b2%ce%bf%ce%b8%cf%81%ce%bf%ce%bb-%ce%bf%ce%bcΕισαγωγή

Η αξίωση του Πάπα για παγκόσμια εκκλησιαστική κυριαρχία, γνωστή ως “Παπικό Πρωτείο”, εδράζεται σε σειρά ιστορικών και θεολογικών ισχυρισμών. Η κριτική ανάλυση των πηγών και των γεγονότων δείχνει ότι το Πρωτείο αυτό δεν έχει αποστολική θεμελίωση, αλλά συγκροτήθηκε σταδιακά, πολλές φορές μέσω πλαστών εγγράφων και πολιτικών σκοπιμοτήτων.

ΜΕΡΟΣ Α΄: Ιστορική Προσέγγιση του Παπικού Πρωτείου

  1. Το αποστολικό ζήτημα
    – Στην Καινή Διαθήκη ουδεμία μαρτυρία υπάρχει περί ίδρυσης της Ρωμαϊκής Εκκλησίας από τον Απόστολο Πέτρο. Ο Απόστολος Παύλος απευθύνεται στους Ρωμαίους (Ρωμ. 1:7–15) χωρίς να αναφέρειτην παρουσία του Πέτρου.
    – Η Α΄ Επιστολή Πέτρου (5:13) μνημονεύει τη «Βαβυλώνα», όρος που κάποιοι πατέρες ερμήνευσαν αργότερα ως “Ρώμη”, χωρίς όμως βέβαιη απόδειξη.¹
    – Οι Πράξεις των Αποστόλων (15:6–29) αναδεικνύουν την αποστολική σύνοδο, χωρίς να απονέμουν ιδιαίτερη εξουσία στον Πέτρο έναντι των άλλων Αποστόλων.

¹ Βλ. Ευσέβιος Καισαρείας, «Εκκλησιαστική Ιστορία», Βιβλ. ΙΙ 15.

  1. Οι πρώτες πηγές: Ερμηνευτικά προβλήματα
    – Ο Κλήμης Ρώμης (~96 μ.Χ.), στην Επιστολή προς Κορινθίους, αναφέρει μαρτύρια, χωρίς ρητή σύνδεση του Πέτρου με τη Ρώμη.²

Read more »