Οι ακατηχητοι Έλληνες και το αμετανοητο Βατικανο. 2) Η Αποδομηση του Παπικου Πρωτειου βασει της Ιστορικης και Θεολογικης Κριτικης



Οι ακατηχητοι Έλληνες
και το αμετανοητο Βατικανο
του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου
Με αφορμή την κηδεία του Πάπα φανερώθηκε ακόμη περισσότερο η σύγχυση, η πλάνη και η μειοδοσία πολλών συγχρόνων ορθοδόξων Ελλήνων όσον αφορά στην Πίστη τους, αλλά και στην Ιστορία. Ακούσαμε τα απίστευτα και απίθανα, ωσάν να βρισκόμαστε σε Παπική χώρα και ακόμη χειρότερα….
«Η Αποδομηση του Παπικου Πρωτειου βασει της Ιστορικης και Θεολογικης Κριτικης
Εισαγωγή
Η αξίωση του Πάπα για παγκόσμια εκκλησιαστική κυριαρχία, γνωστή ως “Παπικό Πρωτείο”, εδράζεται σε σειρά ιστορικών και θεολογικών ισχυρισμών. Η κριτική ανάλυση των πηγών και των γεγονότων δείχνει ότι το Πρωτείο αυτό δεν έχει αποστολική θεμελίωση, αλλά συγκροτήθηκε σταδιακά, πολλές φορές μέσω πλαστών εγγράφων και πολιτικών σκοπιμοτήτων.
ΜΕΡΟΣ Α΄: Ιστορική Προσέγγιση του Παπικού Πρωτείου
- Το αποστολικό ζήτημα
– Στην Καινή Διαθήκη ουδεμία μαρτυρία υπάρχει περί ίδρυσης της Ρωμαϊκής Εκκλησίας από τον Απόστολο Πέτρο. Ο Απόστολος Παύλος απευθύνεται στους Ρωμαίους (Ρωμ. 1:7–15) χωρίς να αναφέρειτην παρουσία του Πέτρου.
– Η Α΄ Επιστολή Πέτρου (5:13) μνημονεύει τη «Βαβυλώνα», όρος που κάποιοι πατέρες ερμήνευσαν αργότερα ως “Ρώμη”, χωρίς όμως βέβαιη απόδειξη.¹
– Οι Πράξεις των Αποστόλων (15:6–29) αναδεικνύουν την αποστολική σύνοδο, χωρίς να απονέμουν ιδιαίτερη εξουσία στον Πέτρο έναντι των άλλων Αποστόλων.
¹ Βλ. Ευσέβιος Καισαρείας, «Εκκλησιαστική Ιστορία», Βιβλ. ΙΙ 15.
- Οι πρώτες πηγές: Ερμηνευτικά προβλήματα
– Ο Κλήμης Ρώμης (~96 μ.Χ.), στην Επιστολή προς Κορινθίους, αναφέρει μαρτύρια, χωρίς ρητή σύνδεση του Πέτρου με τη Ρώμη.²