Αυγουστίνος Καντιώτης



Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΗΜΗΣΤΗΣ

date Ιαν 1st, 2010 | filed Filed under: ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΑ

ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ Ο

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ;  ΤΗΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΕΣΤΡΕΨΕ ΚΑΙ

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΑΓΙΩΝ.

***********************************************************************

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ

ΣΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΗΣ Coca Cola, ΣΤΗΝ ΑΤΛΑΝΤΑ ΤΩΝ ΗΠΑ, ΣΤΙΣ 29/10/2009 (ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ)

***********************************************************************

-2-3

***********************************************************************

(Αν αρέσει η γελoιογραφία του αγίου Βασιλείου στον πατριάρχη Βαρθολομαίο,
να πει τον μουσουλμάνο φίλο του Μουχτάρ να γελoιογραφίσει το δικό του πρόσωπο.
Ποιο ωραία δεν είναι;
Και αν ο κ. Μουχτάρ έχει κότσια, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί στις
διαφημίσεις του, αγίους των χριστιανών, αλλά να βάλει πρόσωπα
της δικής του θρησκείας. Να βάλει αν τολμά και τον προφήτη του τον Μωάμεθ.
Η ασκητική μορφή του αγίου Βασιλείου, δεν έχει καμία σχέση μ’ αυτές τις διαφημίσεις).

***********************************************************************

patr. 1«Αξιότιμοι Μουχτάρ και Δάφνη Κεντ [ο μουσουλμάνος Πρόεδρος της Coca Cola και η σύζυγός του] πολυαγαπημένοι φίλοι και οικοδεσπότες, διακεκριμένοι καλεσμένοι, αγαπητοί στον Κύριο.  Απόψε συγκεντρωθήκαμε σε αυτό το εκπληκτικό κέντρο, στην πραγματικότητα ένα μουσείο, προς τιμήν ενός από τα πιο αγαπημένα προϊόντα, μιας ―αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη λέξη― “εικόνας” του 20ου αιώνα.

Συγκεντρωθήκαμε χάρη σε έναν αγαπημένο και έμπιστο φίλο, τον κύριο Μουχτάρ Κεντ, ο οποίος προεδρεύει σε αυτήν την εκπληκτική εταιρία, με περισσότερους από 1.000.000 υπαλλήλους σε 200 χώρες, με την ιδιότητα του προέδρου και του γενικού διευθυντή…

Θα πούμε στον φίλο μας Μουχτάρ: Η φροντίδα και η ευσπλαχνία με την οποία φροντίζεις τις επιχειρήσεις αυτού του κόσμου αντικατοπτρίζει τις υψηλότερες ηθικές και ενάρετες αξίες που καθημερινά παλεύουμε να φέρουμε στην αμιγώς πνευματική αποστολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου,  την μεγαλύτερη έδρα της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας παγκοσμίως.

Πολλοί στόχοι μας είναι ίδιοι: ένας καλύτερος κόσμος μέσα από την διαπολιτισμική κατανόηση… Στον σημερινό κόσμο λέξεις όπως «αξία», «εμπιστοσύνη» και «πίστη» έχουν γίνει μέρος της ορολογίας του οικονομικού κόσμου… Αλλά το νόημα τους έχει αλλοτριωθεί. Έχουν στην κυριολεξία συρρικνωθεί στον μικρότερο κοινό παρονομαστή: το χρήμα… Συγκεντρωμένοι εδώ μαζί με όλους εσάς πρέπει να μιλήσουμε για αναψυχή, κάτι πολύ γνωστό στον κόσμο της κόκα κόλα.»

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ κ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ:

-1(περιοδ. «Εκκλησιαστική Παρέμβαση» της Ι. Μητροπόλεως

Ναυπάκτου, Ιανουάριος 2003)

«Στις αρχές του αιώνα μας ο Αϊ-Βασίλης άλλαξε μορφή, και έγινε όπως ακριβώς τον γνωρίζουμε σήμερα. Σε αυτό συνετέλεσε η Κόκα-Κόλα. “Κι αν ήταν ο σκιτσογράφος Τόμας Νάστ που τον φαντάστηκε πρώτος, περίπου όπως είναι σήμερα, η Κόκα-Κόλα αποτέλεσε την αφορμή για να γίνει η μορφή του τόσο δημοφιλής. Στα 1931, που η Κόκα Κόλα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τον Σάντα Κλάους στη χειμωνιάτικη διαφημιστική της εκστρατεία, ανέθεσε σε έναν άλλο Αμερικανό καλλιτέχνη, τον Χ. Σάνμπλομ, να τον σχεδιάσει. Εκείνος, διάλεξε για τον Άγιο τα χρώματα της Κόκα Κόλα και… να τος, με τις μαύρες μπότες του, το μακρύ σκουφί του, το κόκκινο κοστούμι του και την άσπρη του γούνα, όπως τον γνωρίσαμε”…
Εμείς ταυτίσαμε τον δυτικό αυτόν “τύπο” με τον αϊ-Βασίλη, αφού εξοβελίσαμε τον δικό μας Άγιο Βασίλειο… Επομένως ο Αϊ-Βασίλης της Μικράς Ασίας που είναι εγγράμματος και δίδει ως δώρο την γνώση, μετατρέπεται στον Σάντα Κλάους που δίδει την εφήμερη ηδονή της κατανάλωσης και έρχεται σε μας μετονομαζόμενος σε “αϊ-Βασίλη”. Δεν είναι ένα πρόσωπο με τα υπαρξιακά του ερωτήματα και τις αγωνίες, με την ασκητική του διάσταση, αλλά διακρίνεται για την “προτεταμένη κοιλιά, τα ροδοκόκκινα μάγουλα και είναι η εικόνα της καλοπέρασης”…
Η πορεία του ανθρώπου από τον Μ. Βασίλειο της Ορθοδόξου Παραδόσεως στον αϊ-Βασίλη αγγλοσαξωνικού τύπου δείχνει την υποβάθμιση του πολιτισμού, την πορεία από την οντολογία στον ευδαιμονισμό, τον ωφελιμισμό και την χρησιμοθηρία».


     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.