Αυγουστίνος Καντιώτης



ΘΡΑΣΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ: Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ -Παντε Ασλακοφ στην αντεπιθεση

date Αυγ 9th, 2011 | filed Filed under: ΜΗΝΥΜ. ΠΑΡΑΛ. ΠΡΟΩΘ.

Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2011

Ο ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ

Λιουμπκο Γκεοργκιεφσκι, ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΝΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΣΤΟΥΣ ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ

Την ιστορική αλήθεια για την ελληνικότητα της Μακεδονίας του Φιλίππου και του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αποκαθιστά ο πρώην πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Λιούμπκο Γκεοργκιέφσκι, σε πρόσφατη συνέντευξή του στον Μιλένκο Νεντελκόφσκι του τηλεοπτικού σταθμού Kanal 5, των Σκοπίων.

Ο Γκεοργκιέφσκι αντικρούει με αδιάψευστα ιστορικά στοιχεία τις ανιστόρητες θέσεις των Σλαβομακεδόνων περί ύπαρξης «Μακεδονικού» έθνους και «Μακεδόνων» και διακηρύττει, ότι Ο Μέγας Αλέξανδρος πολέμησε ως Έλληνας, μετέδωσε τον ελληνικό πολιτισμό στα πέρα του τότε κόσμου και έχτισε ένα ελληνικό κόσμο.

«Εάν αποδείξουμε ότι οι αρχ. Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες, τότε αυτόματα ισχυριζόμαστε ότι εμείς είμαστε αυτοί οι αρχαίοι Μακεδόνες. Πρώτα από όλα, ακόμα και αν ίσχυε ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες, δεν σημαίνει ότι είναι οι σημερινοί Σκοπιανοί (απόγονοι τους), γιατί η ιστορία της περιόδου γνωρίζει μόνο 3 πολιτισμούς σε αυτήν την περιοχή των Βαλκανίων…τους Έλληνες, τους Ιλλυριούς και τους Θράκες. Οι Μακεδόνες δεν υπήρξαν ως… άλλος πολιτισμός» τονίζει κατά την έναρξη της συνέντευξης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όποιον και αν συμβουλεύτηκα λέει το ακριβώς αντίθετο από εσάς.

ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, σας διαβεβαιώ. Τώρα, το δεύτερο σημείο είναι ότι, εάν υπάρχει κάποια βάση για εμάς να αποδείξουμε ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες είναι διαφορετικοί από τους αρχαίους Έλληνες, το συμπέρασμα μας θα είναι ότι είναι, ήταν κάτι διαφορετικό από τους σημερινούς Σκοπιανούς. Στο μεταξύ είναι και κάτι άλλο. Δεν ξέρω αν είναι γενετικά οι ίδιοι, αλλά ξέρω ότι 120-130 χρόνια πριν τον Μέγα Αλέξανδρο, ο προ-προ-προ… παππούς του Αλέξανδρος Α’ [ο επονομαζόμενος Φιλέλλην] λαμβάνει μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες στην Ελλάδα και αποδεικνύει την Ελληνική του καταγωγή από την Πελοπόννησο.

Από τότε και μέχρι την Γέννηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Μακεδονία είναι μέρος του Ελληνικού Κόσμου και παίρνει μέρος σε όλους τους αγώνες, σε όλα τα συμβούλια, σε όλες τις μάχες και σε όλα τα πολιτιστικά και πνευματικά γεγονότα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πριν λίγο σας διάβασα ότι δεν μιλούσαν την ίδια γλώσσα, πριν λίγο σας διάβασα ότι δεν τα πήγαιναν καλά μεταξύ τους.

ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Κοιτάξτε, μπορούμε να επικαλεστούμε πολλές παραθέσεις από γνώστες, αλλά σας λέω πως η Μακεδονία λειτουργούσε τότε. Όλες οι ημερομηνίες είναι γνωστές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα υπήρξαν μεγάλοι πόλεμοι. Ο Φίλιππος τους κατέλαβε, τους σκότωνε Εάν ήταν τόσο στενά δεμένοι γιατί σκότωνε ο ένας τον άλλο;

ΓKEOΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Το πιο σημαντικό πράγμα είναι το ακόλουθο… ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος είχαν σκοπό να ενώσουν τον ελληνικό κόσμο {..} είχαν σκοπό να νικήσουν τον μεγάλο εχθρό του ελληνικού κόσμου, την Περσία και τελικά ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος, ή καλύτερα ο Αλέξανδρος σε αυτήν την περίπτωση, όπου και αν κέρδισε, κέρδισε με το ελληνικό όνομα , από οπουδήποτε πέρασε άφησε ένα ίχνος της παρουσίας του. Είναι ίχνος της ελληνικής του καταγωγής. Και έχουμε εκατοντάδες μνημεία όπου αρχίζει με τις λέξεις Εγώ ο Έλλην/Του Έλληνος Αλεξάνδρου.

Έτσι μετά τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου, ο κόσμος που αφήνει πίσω, είναι ένας Ελληνικός κόσμος και ονομάζεται «Ελληνοποίηση της Μεσογείου». Ο Αλέξανδρος κάνει το μεγάλο μπαμ του ελληνικού ονόματος {…} και πρόσφατα δεν ανακήρυξαν [σ.σ. Έλληνες] τον Μ. Αλέξανδρο ως τον Μεγαλύτερο Έλληνα όλων των εποχών για το τίποτα, {σ.σ. τον ανακήρυξαν} διότι ανύψωσε τον Ελληνικό πολιτισμό στο ύψιστο σημείο…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εάν ο ελληνικός πολιτισμός είναι τόσο μεγάλος, εάν ο Αλέξανδρος ήταν τόσο μεγάλος και τον εξέλεξαν ως τον μεγαλύτερο Έλληνα, γιατί ως το 1990 δεν ήθελαν να ακούνε γι’ αυτόν; Γιατί μέχρι το 1990 δεν ήθελαν να ακούσουν για τους Μακεδόνες; Γιατί το όνομα Μακεδονία ήταν απαγορευμένο στην Ελλάδα;

ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ : Δεν είναι έτσι…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς δεν είναι έτσι Λιούμπκο; Έτσι είναι. Μιλούσε στους στρατιώτες του σε 2-3 γλώσσες.

ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ : Πάντα νοιαζόντουσαν για το Ελληνικό πνεύμα. Μην έχουμε παραισθήσεις, έτσι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Τότε γιατί ο Φίλιππος τους πολέμησε; Γιατί τους νίκησε;

ΓΚΕΟΡΓΚΕΦΣΚΙ: Στάσου Μιλένκο. Γιατί η Αθήνα και η Σπάρτη πολέμησαν μεταξύ τους; Γιατί η Θήβα και η Σπάρτη πολεμούσαν μεταξύ τους; Όλες οι πόλεις πολεμούσαν μεταξύ τους

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω, εάν καταλαβαίνεις πώς αυτό ακούγονται αυτά που λες στους ανθρώπους που μας παρακολουθούν.

ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Kοίτα, δεν θέλω εμείς να έχουμε κακές παραισθήσεις. Ο κόσμος που έχτισε ο Μέγας Αλέξανδρος είναι ένας ελληνικός κόσμος, ο κόσμος που ο Μέγας Αλέξανδρος αφήνει πίσω του είναι ένας ελληνικός κόσμος. Αυτοί είναι ξεκάθαροι δείκτες που ο παγκόσμιος επιστημονικός κόσμος έχει αναγνωρίσει και μέχρι σήμερα βλέπουμε όλα τα μνημεία, που έχουν μείνει από αυτήν την περίοδο, να έχουν αυτό το όνομα και επώνυμο. Γιατί δεν θέλουμε να το καταλάβουμε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Περίμενε ένα λεπτό, εξήγησέ μου γιατί, εάν αυτό ήταν αλήθεια, γιατί οι Έλληνες δεν το εκτιμούσαν ως το 1990;

ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Πώς μπορείς να λες ότι δεν το εκτίμησαν;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφού δεν το έκαναν. Δεν υπήρχε περιοχή με το όνομα Μακεδονία στην Ελλάδα, δεν υπήρχε αεροδρόμιο να λέγεται Μακεδονία, δεν υπήρχε Μέγας Αλέξανδρος, δεν υπήρχαν τίποτα από αυτά…

ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Περίμενε, υπήρχε άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Θεσσαλονίκη από τουλάχιστον όταν ήμουν 5 χρονών και επισκέφτηκα για πρώτη φορά την Θεσσαλονίκη. θυμάμαι αυτό το άγαλμα. Έχεις δίκιο για το αεροδρόμιο…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν υπήρχε περιοχή με αυτό το όνομα…

ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΣΚΙ: Ναι, άλλαξαν το όνομα της περιοχής αρκετές φορές, αλλά να ισχυρίζεσαι ότι δεν εκτιμούσαν το πνεύμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν είναι καθόλου αληθινό…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πρώτον, δεν μιλούσαν την ίδια γλώσσα, δεύτερον δεν έμοιαζαν καθόλου, τρίτον πολεμούσαν μεταξύ τους…

ΓΚΕΟΡΓΚΕΦΣΚΙ: Μα όλες οι ελληνικές πόλεις πολεμούσαν μεταξύ τους…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλούσαν διαφορετική γλώσσα {…} λες ότι ένωσε τον ελληνικό κόσμο. Για παράδειγμα, αν ο Γκορμπατσώφ ήταν υπέρ της ένωσης της Γερμανίας αλλά δεν ήταν Γερμανός, καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

ΓΚΕΟΡΓΚΕΦΣΚΙ: Mιλένκο, κοίτα… . ολόκληρη η κληρονομιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν Ελληνική και ως σήμερα η λέξη είναι Ελληνική {…} μπορούμε να λέμε μεταξύ μας ιστορίες για παρηγοριά, αλλά αυτά είναι τα ιστορικά γεγονότα! Μέχρι να αποδείξουμε με επιστημονικά επιχειρήματα ότι αυτά τα γεγονότα δεν είναι αληθινά… εντάξει…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζω ότι αρκετοί σπουδαίοι επιστήμονες δεν συμφωνούν με τις απόψεις σου και το ξέρεις, αληθινά δεν συμφωνούν.

ΠΗΓΗ: neoskosmos.com

69717295

Σε σκοπιανή ιστοσελίδα απαντα ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου Μελίτης Π. Αναστασιάδης!

Και επιτίθεται σε όσους εξάσκησαν κριτική στις ψευδείς αντεθνικές του δηλώσεις:

  • flag1«…Σύσσωμη -σχεδόν- η πολιτική ηγεσία του τόπου της Φλώρινας “έτρεξε” να κάνει το “πατριωτικό της καθήκον” και να αυξήσει τις μετοχές της στο ιδιότυπο χρηματιστήριο του Εθνικισμού… Άλλος πουλάει “ντοπιοσύνη” άλλος εθνικοφροσύνη άλλος ότι μπορεί. Και όλα αυτά στην καμπούρα μας και στα χωριά μας….Σέβομαι και τιμώ όλους τους συγχωριανούς μου και τους συνδημότες μου στο Δήμο Φλώρινας ανεξάρτητα από το τι κόμμα ψηφίζουν, τι θεό πιστεύουν, τι γλώσσα μιλάνε, σε ποια φυλή ή έθνος ανήκουν…»

Εθνικιστές και νεοναζί ονομάζει εκείνους που αγαπούν την Ελλάδα!!! Και περιμένει·

  • «Να καταδικάσει το Δημοτικό Συμβούλιο την παρουσία νεοναζί στην Φλώρινα!!!

Και η σκοπιανή ιστοσελίδα γράφει·

  • «Α. ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
  • Στο πανηγύρι του Προφήτη Ηλία / Ilinden 19-20 Ιουλίου 2011 μια δημοσιογράφος από την Δημοκρατία της Μακεδονίας πήρε συνέντευξη από τον πρόεδρο του χωριού Ovtsarani- Μελίτης Φλώρινας Πάντε Ασλάκοφ ή Παναγιώτη Αναστασιάδη όπως είναι το ονοματεπώνυμό του στα ελληνικά. Η συνέντευξη δόθηκε στην εφημερίδα «Ντνεβνικ» (Κλίκ εδώ). Σε μια από τις ερωτήσεις ο Πάντε αναφερόμενος στη σύνθεση του πληθυσμού της Ovcharani- Μελίτης και της ευρύτερης περιοχής, της λέει: «‘Έχουμε και πρόσφυγες που ήρθαν από την Τουρκία (Ματζίρι οτ Τούρτσια) και (Αρναούτι) – Αρβανίτες» δηλ. Αλβανόφωνους. Η δημοσιογράφος, εκ παραδρομής, έγραψε στην εφημερίδα της «έχουμε Τούρκους και Αλβανούς» με αποτέλεσμα να ξεκινήσει ένα άνευ προηγουμένου “πανηγύρι” επιθέσεων με υβριστικές δηλώσεις από πολιτικούς παράγοντες της Φλώρινας –και όχι μόνο- εναντίον του Πάντε Ασλάκοφ με ένα τρόπο, ύφος και τόνο που μόνο Ευρωπαϊκή χώρα δεν θυμίζει…
  • Β. ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ (Οι “μουγγοί” εμίλησαν)
  • Ξαφνικά ω! του θαύματος! αυτοί που παρίσταναν τους “μουγγούς” και ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΑΝ ΑΧΝΑ για την ΕΤΗΣΙΑ ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ ΤΩΝ ΝΕΟΝΑΖΙ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ (24/7/2011) την οποία όφειλαν όχι μόνο να καταδικάσουν αλλά κυρίως να αποτρέψουν, ξαφνικά μίλησαν! Όμως, δεν μίλησαν για να καταδικάσουν την ετήσια παρουσία νεοναζί στη Φλώρινα αλλά ελάλησαν για να προβούν σε αμφισβήτηση του εκλογικού αποτελέσματος και της ετυμηγορίας των πολιτών της Μελίτης. Άρχισαν ο ένας μετά τον άλλον να ζητούν δηλώσεις μετανοίας και υποταγής από εκλεγμένους Δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους, να πρωτοστατούν και να προτρέπουν σε πολιτικό λυντσάρισμα των Μακεδόνων Ακτιβιστών ενώ κάποια blog ζήτησαν την παρέμβαση Εισαγγελέα ακόμη του Πρωθυπουργού για να απομακρύνουν από πρόεδρο τον Πάντε Αναστασιάδη…».

αυτονομ.Η καλή αγωνιστική στάση του Μητροπολίτου Θεοκλήτου τους κάθισε στο στομάχι. Θυμήθηκαν τους αγώνες του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου και χρησιμοποιώντας τον τίτλο· «Ο Χομεϊνί της Μακεδονίας» από το περιοδικό «ΜΟΓΛΕΝΑ» φύλ. του 1983, του σκοπιανού  καθηρημένου παπά Νικοδημου Τσιαρκνιά, κάνουν επίθεση εναντίον του κεκοιμημένου επισκόπου.

Και η σκοπιανή ιστοσελίδα συνεχίζει·

  • 4) Και αν νομίσατε πως η ελληνοορθοδοξία της «Αγάπης» θα έλειπε από αυτό το… “εθνικό έπος” γελιέστε!!! Απ’ την Μητρόπολη Φλώρινας στο παρελθόν δεν γλίτωσε ούτε ο μεγάλος “ανθέλλην” Θεόδωρος Αγγελόπουλος, θα “κολλούσε” σε μικρούς “ανθέλληνες” τύπου Πάντε Ασλάκοφ; Ο μητροπολίτης Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητος, άξιος διάδοχος και συνεχιστής του «Χομεϊνί της Μακεδονίας» Καντιώτη, κινούμενος εντός των εθνικοπατριωτικών πλαισίων παρέα με τους υπόλοιπους “μουγγούς” προέβη κι αυτός (μη χάσει;!) σε δήλωση στην οποία κατηγορεί τον Παναγιώτη Αναστασιάδη ως «εντεταλμένο πράκτορα».

  • Αυλαία: Καντιώτη ΖΕΙΣ εσύ τους οδηγείς μαζί με τον Χριστόδουλο-Κεραυνό, τον Στόχο και την Χρυσή Αυγή…»

4996201

Μία εξαιρετική έκθεση στην Οξφόρδη αποδεικνύει περίτρανα το αυτονόητο!

Η Μακεδονική Γη ήταν πέρα για πέρα Ελληνική και μάταια προσπαθούν οι βόρειοι γείτονές μας να πείσουν τον κόσμο για το αντίθετο. Το Μουσείο Τεχνών και Αρχαιολογίας Ashmolean του περίφημου Πανεπιστημίου της Οξφόρδης διοργανώνει μία μοναδική (αφού για πρώτη φορά παγκοσμίως θα παρουσιαστούν στο κοινό) έκθεση με τίτλο «Από τον Ηρακλή στον Μέγα Αλέξανδρο, θησαυροί από τη βασιλική πρωτεύουσα των Μακεδόνων, ένα Ελληνικό Βασίλειο στην Εποχή της Δημοκρατίας». Ο τίτλος, από μόνος του μας δίνει πολλά μαθήματα! Η «πρωτεύουσα των Μακεδόνων είναι ένα Ελληνικό Βασίλειο». Μπορούν να το χωνέψουν αυτό οι κάτοικοι των Σκοπίων επιτέλους; Μπορεί το ‘Ελληνικό αυτό Βασίλειο στην εποχή της Δημοκρατίας» να μας δώσει και σήμερα μαθήματα Δημοκρατίας και να τελειώσουν οριστικά οι ατελέσφορες και εθνικά ζημιογόνες διαπραγματεύσεις με τους γείτονες για το θέμα του ονόματος; Μπορεί άραγε ο Έλληνας Πρωθυπουργός, υπό την αιγίδα του οποίου τελεί η έκθεση στην Οξφόρδη, να αναλάβει εθνικό ρόλο και να διαμηνύσει προς κάθε κατεύθυνση πως δεν υπάρχει καμία άλλη Μακεδονία; Ονειρεύομαι; Μπορεί και ναι, αλλά το γεγονός παραμένει: η έκθεση που ξεκίνησε στις 7 Απριλίου θα διαρκέσει μέχρι τις 29 Αυγούστου 2011. Μήπως όσοι βρίσκονται στην Αγγλία αυτή την περίοδο θα έπρεπε να την επισκεφθούν; Διαβάστε την ακόλουθη είδηση που μας έστειλε ο Χ.Μ. και στη συνέχεια το σύντομο εισαγωγικό κείμενο στα αγγλικά από την επίσημη ιστοσελίδα του Μουσείου. Διαδώστε το και σε άλλους. Η απάντηση στα Σκόπια έρχεται από την…Οξφόρδη! Με μια σεμνή τελετή εγκαινίων άνοιξε. στο Μουσείο Ασμόλιαν της Οξφόρδης η μεγάλη έκθεση για το βασίλειο των αρχαίων Μακεδόνων, του οίκου των Τεμενιδών, με τίτλο: «Από τον Ηρακλή στο Μέγα Αλέξανδρο: Θησαυροί από τη βασιλική πρωτεύουσα των Μακεδόνων, ένα…ελληνικό βασίλειο στην εποχή της δημοκρατίας». Θεωρείται ίσως η σημαντικότερη αρχαιολογική έκθεση για την Ελλάδα στη Βρετανία. Περιλαμβάνει πρόσφατα ευρήματα από τις συνεχιζόμενες ανασκαφές στις Αιγές, την πρωτεύουσα του βασιλείου του Φιλίππου Β’, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Τα περισσότερα από τα εκθέματα, περίπου το 80%, προβάλλονται για πρώτη φορά στο κοινό, με την Οξφόρδη να επιλέγεται λόγω της στενής σχέσης με την ελληνική αρχαιολογία και ιδίως το Μανόλη Ανδρόνικο, που ανακηρύχθηκε επίτιμος καθηγητής από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Παράλληλα, το Μουσείο Ασμόλιαν αποτελεί πόλο έλξης για ακαδημαϊκούς και φοιτητές από όλο τον κόσμο. Το 2010, μετά τη μεγάλη ανακαίνιση του μουσείου, 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες πέρασαν τις πύλες του. Τα εκθέματα παρουσιάζουν. Μία πιο καθημερινή και ολοκληρωμένη εικόνα της περιόδου της ακμής του βασιλείου των Μακεδόνων, αλλά και των περιόδων πριν από το Φίλιππο. Η έκθεση χωρίζεται σε τρία τμήματα: αντικείμενα που σχετίζονται με το βασιλιά και τις δραστηριότητές του, αντικείμενα που δείχνουν την ξεχωριστή θέση των γυναικών των Μακεδόνων και εκθέματα από την καθημερινή ζωή στο Παλάτι των Αιγών. Μεταξύ άλλων μπορεί να δει κανείς προσωπικά αντικείμενα του Φιλίππου, όπως το σπαθί του, λόγχες του και τις επικαλαμίδες του, την πρώτη ιστορικά προτομή του Αλέξανδρου, ένα εντυπωσιακό και σχεδόν ανέπαφο στεφάνι από σκαλιστά χρυσά φύλλα βελανιδιάς, μία τοιχογραφία ιδιαίτερης σημασίας που απεικονίζει τον Αλέξανδρο και τον πατέρα του σε σκηνή από κυνήγι, καθώς και δεκάδες εντυπωσιακά και ζηλευτά ακόμα και σήμερα γυναικεία κοσμήματα. Οι υπεύθυνοι της έκθεσης χαρακτήρισαν το Παλάτι των Αιγών ως το πιο σημαντικό κτίριο της αρχαίας Ελλάδας μετά τον Παρθενώνα. Η ψυχή της έκθεσης, η διευθύντρια της 17ης Εφορίας Αρχαιοτήτων και μαθήτρια του Ανδρόνικου, Αγγελική Κοτταρίδη τόνισε ότι αποδεικνύεται από τα ευρήματα πως ό, τι ήταν ο Περικλής και η Αθήνα τον 5ο π.Χ. αιώνα, δηλαδή κέντρο διανόησης και τεχνών, ήταν ο Φίλιππος και η αυλή του τον επόμενο αιώνα. Ο διακεκριμένος ιστορικός της Οξφόρδης, Ρόμπιν Λέιν Φοξ, στη σύντομη εισαγωγική παρουσίαση της έκθεσης δάκρυσε ενώπιον συναδέλφων του και δημοσιογράφων, λέγοντας ότι πρόκειται για την κορυφαία αρχαιολογική έκθεση που έχει γνωρίσει. Κατά τον κ. Λέιν Φοξ, το ιστορικό μήνυμα της έκθεσης είναι ταυτόχρονα και πολιτικό: «Οι Μακεδόνες ήταν ένα ελληνόφωνο βασίλειο στη βόρεια Ελλάδα και όσοι Σκοπιανοί υποστηρίζουν ότι εκεί βρίσκεται η Μακεδονία επιδεικνύουν άγνοια και η θέση τους είναι εξωφρενική. Είναι σαν να λένε ότι η Οξφόρδη βρίσκεται στη Λευκορωσία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ρόμπιν Λέιν Φοξ. Η έκθεση θα συνεχιστεί έως τις 29 Αυγούστου. Στη συνέχεια, κάποια από τα εκθέματα, ένας περιορισμένος αριθμός, θα ταξιδέψουν έως το Λούβρο για μια γενικότερη έκθεση για τους αρχαίους Μακεδόνες. Το εισαγωγικό κείμενο στα αγγλικά έχει ως εξής:. In the groundbreaking exhibition ‘Heracles to Alexander the Great’ the Ashmolean will show more than 500 extraordinary objects, most of which go on display for the first time anywhere in the world. These recent finds were discovered in the royal burial tombs and the palace at Aegae, the ancient capital of Macedon. They rewrite the history of early Greece and tell the story of the royal court and the kings and queens of Macedon, descendants of Heracles whose rule culminated in the empire of Alexander the Great. Aegae remained relatively unknown until 30 years ago when excavations uncovered the unlooted tombs of Philip II and his grandson Alexander IV. Recent work at the site by the 17th Ephorate of Prehistoric and Classical Antiquities, and the Aristotle University of Thessaloniki, has continued to unearth a startling wealth of objects – from beautifully intricate gold jewellery, silverware and pottery, to sculpture, mosaic floors and architectural remains. ΠΗΓΗ:  http://www.ashmolean.org/exhibitions/heracles/

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.