Αυγουστίνος Καντιώτης



Αδικως παλευουν εξωδικως κατα του Προσωπικου Αριθμου. Με πετραδακια δεν γκρεμιζονται ουρανοξυστες & ο πνιγμενος απο τα μαλλια του πιανεται Γραφει ο Κωνσταντινος Ι. Βαθιωτης

date Οκτ 1st, 2025 | filed Filed under: Κωνσταντ. Βαθιώτης

Αδικως παλευουν εξωδικως κατα του Προσωπικου Αριθμου

Με πετραδάκια δεν γκρεμίζονται ουρανοξύστες και ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνετα

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
ΙΙ. H ΦΑΕΙΝΗ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΕΞΩΔΙΚΟΥ
ΙΙΙ. Η ΑΜΗΧΑΝΙΑ ΑΚΟΜΗ ΚΙ ΕΝΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΝΟΜΙΚΗΣ
IV. ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ «ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ» ΚΑΤΑ ΤΗΣ «ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΓΑΓΓΡΑΙΝΑΣ» ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΥΓΗ «ΝΟΜΙΚΟΥ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ»
V. ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ «ΑΡΙΘΜΟΧΡΗΣΙΑ», ΑΔΙΑΦΟΡΗ Η «ΑΡΙΘΜΟΛΗΨΙΑ»

Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Το παρόν κείμενο γράφτηκε, διότι πλέον ο κόμπος έφθασε στο χτένι, αφού δεκάδες πολίτες μας ρωτούν καθημερινά, είτε γραπτώς είτε προφορικώς, αν πρέπει να ακολουθήσουν την λύση του εξωδίκου για τον Προσωπικό Αριθμό, ώστε να είναι νομικώς καλυμμένοι σε σχέση με την καταγραφή της ρητής άρνησης λήψης και χρήσης του.

ΙΙ. H ΦΑΕΙΝΗ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΕΞΩΔΙΚΟΥ

Πράγματι, κάποιοι συνάδελφοι από τον δικηγορικό χώρο είχαν την φαεινή ιδέα να συντάξουν ένα υπόδειγμα εξωδίκου, καλώντας κάθε πολίτη που είναι αντίθετος με την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού (βλ. άρ. 11 και 11α του Ν. 4727/2020) να το συμπληρώσει και να το υπογράψει, ακολούθως δε, να το επιδώσει μέσω δικαστικού επιμελητή στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα!

Σύμφωνα με τους εμπνευστές αυτής της (όπως θα εξηγηθεί παρακάτω) παντελώς αδόκιμης και εν ταυτώ επικίνδυνης νομικής ενέργειας, τέσσερεις είναι οι σκοποί της επίδοσης του εξωδίκου:

α) η έγγραφη διαμαρτυρία προς το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την επιβολή του αριθμού αυτού χωρίς την συναίνεσή του υπογράφοντος το εξώδικο,

β) η ρητή δήλωση του υπογράφοντος ότι δεν συναινεί στην έκδοση, χορήγηση και χρήση του ΠΑ για την ταυτοποίησή του,

γ) η διατύπωση της αξίωσης για άμεση αναστολή της έκδοσης, χορήγησης κι ενεργοποίησης του ΠΑ και η εξασφάλιση εναλλακτικής δυνατότητας για την ταυτοποίησή του και

δ) η λήψη των αναγκαίων μέτρων για την αποτροπή της μαζικής συγκέντρωσης προσωπικών δεδομένων σε μία βάση δεδομένων.

Συμπερασματικώς, ο υπογράφων το εξώδικο ζητά να προβεί ο υπουργός στην κατάργηση του ΠΑ, επιφυλάσσεται δε παντός νομίμου δικαιώματός του για προσφυγή ενώπιον της Αρχής Προστασίας Δεδομένων, της Δικαιοσύνης (διοικητικής και πολιτικής), καθώς και των ευρωπαϊκών οργάνων (ΔΕΕ, ΕΔΔΑ).

ΙΙΙ. Η ΑΜΗΧΑΝΙΑ ΑΚΟΜΗ ΚΙ ΕΝΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΝΟΜΙΚΗΣ

Ακόμη, όμως, κι ένας φοιτητής Νομικής με βασικές γνώσεις Πολιτικής Δικονομίας, καθώς και Αστικού και Διοικητικού Δικαίου, πληροφορούμενος την ανωτέρω φαεινή ιδέα, θα ένιωθε περισσή αμηχανία, αφού ένα εξώδικο είναι γνωστό ότι:

προορίζεται κατά κανόνα να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο ιδιωτικών διαφορών (και όχι σε εκείνο που διέπει τις σχέσεις κράτους-πολίτη), προκειμένου ο εξωδίκως καλών να προειδοποιήσει τον αποδέκτη του εξωδίκου ότι θα ακολουθήσει την νόμιμη-δικαστική οδό σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθεί το αίτημά του. Με αυτόν τον τρόπο, ο υπογράφων το εξώδικο αποβλέπει, διά του γραπτού εκφοβισμού, στην επίλυση της προσωπικής του διαφοράς χωρίς να χρειαστεί να εμπλακεί σε δαπανηρό δικαστικό αγώνα.

Σε κάποιες περιπτώσεις, η επίδοση εξωδίκου προβλέπεται ρητώς στον νόμο ως αναγκαία προϋπόθεση για να παραχθούν συγκεκριμένες έννομες συνέπειες.

Επί παραδείγματι, κατά το άρ. 637 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η έκδοση διαταγής απόδοσης της χρήσης μισθίου ακινήτου, λόγω καθυστέρησης καταβολής του μισθώματος από δυστροπία του μισθωτή, μπορεί να ζητηθεί, μόνο εφόσον έχει λάβει χώρα έγγραφη όχληση με δικαστικό επιμελητή 15 τουλάχιστον ημέρες πριν από την κατάθεση της αίτησης.

Αντιθέτως, τέτοια εξώδικη όχληση δεν απαιτείται στις περιπτώσεις εκείνες όπου η Διοίκηση θεσπίζει μονομερώς μια νομικώς δεσμευτική ρύθμιση για τον αποδέκτη της, ο οποίος υπόκειται στον λεγόμενο διοικητικό καταναγκασμό.

Θεμελιώδες χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός τέτοιου καταναγκασμού είναι ότι η προβλεπόμενη νομική ενέργεια δεν προϋποθέτει την συναίνεση ή την έγκριση του προσώπου εκείνου προς τον οποίο απευθύνεται.

Αυτό ισχύει κατ’ εξοχήν για τον Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος καθιερώθηκε ως υποχρεωτικός με το άρ. 11 Ν. 4727/2020:

«Καθιερώνεται προσωπικός αριθμός (Π.Α.) ως αριθμός υποχρεωτικής επαλήθευσης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα».

Ότι δεν απαιτείται καμία σύμπραξη του διοικουμένου για την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού είναι γεγονός που προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια από το άρ. 5 του υπ’ αριθμ. 40/2025 προεδρικού διατάγματος (αυτοματοποιημένη έκδοση Π.Α.).

Εκεί προβλέπονται τα ακόλουθα:

1. Η Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. έχει τη δυνατότητα αυτοματοποιημένης έκδοσης Π.Α., χωρίς προηγούμενη ενέργεια του φυσικού προσώπου, στις παρακάτω περιπτώσεις:

α) Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχουν ήδη ολοκληρώσει τη διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων τους, σύμφωνα με την 16000 ΕΞ 2024/13.05.2024 κοινή υπουργική απόφαση, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης Π.Α.

β) Σε όσα φυσικά πρόσωπα, των οποίων το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το μητρώνυμο και η ημερομηνία γέννησης, όπως εμφανίζονται στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή «myInfo» σύμφωνα με την 16000 ΕΞ 2024/13.05.2024 κοινή υπουργική απόφαση, ταυτίζονται απολύτως με τα αντίστοιχα στοιχεία της εγγραφής τους στο Φορολογικό Μητρώο της Α.Α.Δ.Ε.

γ) Σε φυσικά πρόσωπα που γεννιούνται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απόδοσης σε αυτά Α.Φ.Μ.

2. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης του Π.Α., το φυσικό πρόσωπο ενημερώνεται για την απόδοση του Π.Α. του μέσω της εφαρμογής «myInfo» ή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) ή των Κ.Ε.Π. ή των έμμισθων Προξενικών Αρχών, με ειδοποίηση που αποστέλλεται στα στοιχεία επικοινωνίας του που είναι καταχωρισμένα στο Ε.Μ.Επ. ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Ενόψει των ανωτέρω διατάξεων, δεν χωρεί καμία αμφιβολία ότι η σύνταξη, υπογραφή και επίδοση εξωδίκου, ως κίνηση διαμαρτυρίας κατά της αυτοματοποιημένης έκδοσης Προσωπικού Αριθμού, διά της οποίας, μάλιστα, αξιώνεται η κατάργησή του (!) είναι νομικώς ανεπέρειστη και, κατά τούτο, παντελώς αδόκιμη.

IV. ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ «ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ» ΚΑΤΑ ΤΗΣ «ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΓΑΓΓΡΑΙΝΑΣ» ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΥΓΗ «ΝΟΜΙΚΟΥ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ»…..

………………………

Μπῆτε στην ιστοσελίδα του, για να διαβάσετε ὅλο το ἄρθρο, συνεχίζουμε μὲ τον ἐπίλογο

 

ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ «ΑΡΙΘΜΟΧΡΗΣΙΑ», ΑΔΙΑΦΟΡΗ Η «ΑΡΙΘΜΟΛΗΨΙΑ»

Ανεξάρτητα από το αν, τελικώς, το αρμόδιο υπουργείο προβεί πράγματι μετά την 5η Νοεμβρίου 2025 στην αυτοματοποιημένη-μαζική έκδοση του Δαι-Μοναδικού Αριθμού και ανεξάρτητα από την απόφαση που θα εκδώσει το ΣτΕ, οφείλουμε άπαντες να αποκρούσουμε εμπράκτως την «αριθμοποιητική οβίδα» της ψηφιακής δικτατορίας, μποϋκοτάροντας, σε όσο μεγαλύτερη έκταση γίνεται, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Φλέγονται οι δαιμονισμένοι του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης να μας παρασύρουν στην εκούσια έκδοση του Δαι-Μοναδικού Αριθμού που θα μας φέρει πολύ κοντά στην Ψηφιακή Σκλαβιά. Κανείς μας δεν πρέπει να βγάλει τα μάτια του με τα ίδια του τα χέρια!

Κάποιοι πολίτες έχουν φθάσει στο σημείο να μην ξέρουν αν πρέπει να ανοίξουν την έγχαρτη ή ηλεκτρονική αλληλογραφία τους, φοβούμενοι ότι ο φάκελος ή το email μπορεί να εμπεριέχει ατομική γνωστοποίηση του Δαι-Μοναδικού Αριθμού. Ωστόσο, ο κίνδυνος δεν βρίσκεται στην λήψη του αριθμού, αλλά στην χρήση του. Αναγκαία για την άμυνά μας ενάντια στον ψηφιακό ολοκληρωτισμό είναι μόνο η άρνηση της «αριθμοχρησίας», όχι της «αριθμοληψίας», αφού η εγκυρότητα της έκδοσης και, συνακολούθως, της ισχύος του αριθμού δεν εξαρτάται από την αποδοχή του εκ μέρους του πολίτη (γι’ αυτό, ακριβώς, δεν έχει και νόημα η άρνηση της λήψης του).

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.