Αυγουστίνος Καντιώτης



Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙΕΤΑΙ, ΚΑΙ Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ!!! – Ο ΑΘΩΣ ΕΑΛΩ;

date Οκτ 13th, 2013 | filed Filed under: ΜΗΝΥΜ. ΠΑΡΑΛ. ΠΡΟΩΘ.

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ!

ΙεραρχιαΓια μία ακόμη φορά ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Ιεραρχίας χωρίς οι ιεράρχες μας να αγγίξουν τις «καυτές πατάτες», του οικουμενισμού, του μασσωνισμού, των αιρέσεων, μεταξύ των οποίων σπουδαία θέση κατέχουν ο παπισμός και οι πολυάριθμες προτεσταντικές παραφυάδες, της ελληνολατρείας και αρχαιολατρείας, των μεταμοσχεύσεων διά της ομοφώνου συνοδικής διακηρύξεως της προβληματικότητος της εννοίας του λεγομένου «εγκεφαλικού θανάτου», του μαθήματος των Θρησκευτικών, της ποικίλης εκκοσμικεύσεως του εκκλησιαστικού βίου, του ευτελισμού και της διακωμωδήσεως των ιερών μυστηρίων, του νεονικολαιτισμού, της μεταπατερικής-πατρομάχου-αντιπατερικής (ψευτο)θεολογίας, του εκσυγχρονισμού της μεσαιωνικής εκκλησιαστικής δικαιοσύνης, της επί τα βελτίω αλλαγής του τρόπου εκλογής μητροπολιτών, του Νοσοκομείου των Κληρικών, της επαναφοράς της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως στο φυσικό της φορέα, τουτέστιν στην Εκκλησία της Ελλάδος όπως συνέβη επί της αρχιεπισκοπείας του μακαριστού Ιερωνύμου του Α’ και πολλών άλλων ακανθωδών θεμάτων. Ασχολήθηκαν και με το ζωτικότατο ζήτημα της οικογένειας οι μητροπολίτες μας αλλά καθώς φαίνεται μόνο θεωρητικά. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΕΒΗΣΑΝ ΣΕ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙ ΤΕΚΝΟΓΟΝΙΑΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΤΟΥ 1978; Δε θεωρούν αναγκαία από ποιμαντικής πλευράς την εν λόγω ανανέωση ή μήπως δίνουν εξετάσεις στους ψευτοπροοδευτικούς και θολοκουλτουριάρικους, νεοορθόδοξους-γιανναρικούς και γιανναρίζοντες, συναξιακούς και καιρίτικους κύκλους, απ τους οποίους έχει βραχυκυκλωθεί ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών; Γεγονός πάντως είναι ότι οι ποιμένες μας, μας απογοήτευσαν για μία ακόμη φορά! Και φέτος μία από τα ίδια! Ψυχές θα απόλλυνται, συνεπεία του νεονικολαιτισμού και της υπό τινων πνευματικών αμνηστεύσεως των προγαμιαίων σχέσεων, η σατανικής εμπνεύσεως αποφυγή της τεκνογονίας θα συνεχισθεί με αμείωτη ένταση, οι μασσώνοι και οι αιρετικοί και οι οικουμενιστές θα ενδυναμώνονται και αποθρασύνονται, το ποίμνιο θα παραμένει αδιαφώτιστο, απροβλημάτιστο και ευπρόσβλητο στην υιοθέτηση θεωριών και πρακτικών ήκιστα εκκλησιαστικών και πνευματικών! Και οι ιεράρχες μας θα συνευωχούνται σε συλλείτουργα βεβαίως-βεβαίως!

Λ.Ν.

30 μωβ κορδ.copy

ΠΩΣ ΟΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

ΥΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΕΝΑ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ;

1. ΟΙΚΟΥΜ. ΠΑΝΑΙΡ.ιντΠού είναι τα μεγάλα αναστήματα των Πατέρων της Εκκλησίας μας, που έπαιζαν κορώνα γράμματα την ζωή τους για να διαφυλάξουν τον θησαυρό της Ορθόδοξου πίστεως;

ΟΙ ΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ, ΑΛΛΟΙ ΑΠΟ ΔΕΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΑΠΟ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ ΥΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ!  Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΕΙ;;; Ο ΠΙΣΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΤΟΥΣ. ΑΠΟΔΕΙΞΗ Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΤΟ. Κάποιος προσκυνητής του Αγίου Όρους, που ευρίσκετο τυχαία εκεί, είπε: «Οι αστυνομικοί ήταν περισσότεροι από τον λαό και τους απλούς καλογήρους»! Γι’ αυτό και ο πατριάρχης διάλεξε την εορτή του αγίου Δημητρίου πολιούχου της Θεσσαλονίκης, για να έχει κόσμο!

Διαβάσαμε ότι ο Μπουτάρης κάλεσε τον πατριαρχη στη Θεσσαλονίκη! Αυτή είναι η αξία του;

30 μωβ κορδ.copy

 

Ο ΕΞΟΥΝΤΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ!

Η  ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ   ΚΑΙ  ΟΙ  19  «ΝΑΝΟΙ»!

Δημητρίου Ἰ. Κάτσουρα
Θεολόγου-Τραπεζικοῦ

4 prodosia pist. istΑὐτές τίς ἡμέρες ἐπισκέπτεται τό Ἅγιον Ὄρος ὁ Ἐπίσκοπός του, ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἐπισήμου ἑορτασμοῦ τῆς συμπληρώσεως ἑκατό (100) ἐτῶν ἀπό τήν ἐνσωμάτωσι τοῦ Ἁγίου Ὄρους στό Ἑλληνικό Κράτος, τοῦ ὁποίου ἀποτελεῖ ἀναπόσπαστο πλήν αὐτοδιοίκητο τμῆμα. Ἐπιφυλάσσεται ἐπίσημη ὑποδοχή καί ἀπόδοση μεγάλων τιμῶν στόν ὑψηλό ἐπισκέπτη.
Κάθε ἐπίσκεψι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου θά ἦταν εὐχάριστο καί εὐλογημένο γεγονός γιά τό Ἄγιον Ὄρος, ἐάν δέν συνέβαινε ὁ νῦν ἔχων ἤ φέρων αὐτή τήν ἰδιότητα νά εἶναι Οἰκουμενιστής, δηλαδή αἱρετικός! 
Τό γεγονός αὐτό αὐτομάτως μετατρέπει σέ δυστυχία καί ἀλογία τήν (κάθε) ἐπίσκεψι τοῦ συγκεκριμένου Πατριάρχου, τοῦ κ. Βαρθολομαίου, στό Ἅγιον Ὄρος.
Τό Ἅγιον Ὄρος θεωρεῖται καί τιμᾶται ὑπό τῶν ὀρθοδόξων πιστῶν, ὅπου γῆς, ὡς προπύργιο τῆς Ὀρθοδοξίας! Δέν εἶναι ὁ τόπος ἁπλῶς, ἀλλά ὁ «τρόπος» τόν ὁποῖο διαφυλάσσει ὁ περιώνυμος Ἁγιορειτικός μοναχισμός, δηλαδή ὁ ὀρθόδοξος ἡσυχασμός, ὁ ὁποῖος καθιστᾶ αὐτή τήν χερσόνησο τῆς Ἑλληνικῆς γῆς Ἁγιώνυμο Ὄρος καί «Περιβόλι τῆς Παναγίας»! Ὁ συνδυασμός τῆς μοναδικῆς ἀληθοῦς Πίστεως, τῆς Ὀρθοδοξίας, και τῆς ἐν Χριστῶ πνευματικότητος καί ἀσκήσεως συνιστοῦν, ἀδιαιρέτως, τήν οὐσία τῆς Ἁγιορειτικῆς μαρτυρίας καί ταυτότητος.

Διαβάστε περισσότερα »

30 μωβ κορδ.copy

Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης·

Οικουμενιστικά αίσχη Ορθοδόξων στη Ρώμη και Ο αετός στο κοτέτσι (ποίημα) [ΒΙΝΤΕΟ-2013]

30 μωβ κορδ.copy

“ρακος αποκαθημενης”….

Πριν κάποια χρόνια. Συνταξιδεύαμε με λεωφορείο από Αθήνα για  Αγρίνιο. Και, σαν με είδε παπά, άρχισε να απαγγέλλει τον «Ύμνο της Αγάπης» του Αποστόλου Παύλου.
-Είστε εκπαιδευτικός; τον ρώτησα. Μια και έμοιαζε με παραδοσιακό δάσκαλο, απ’ αυτούς, που συνηθίζουν, στα χωριά, να κάνουν και τους ιεροψάλτες.
Όχι, μου αποκρίθηκε, είμαι εισαγγελέας!
«Στον ουρανό σε ζήταγα και στη γη σε βρήκα»! του είπα.
-Και πώς έτσι; με ρώτησε αιφνιδιασμένος. Μήπως έχεις προηγούμενα με κάποιον εισαγγελέα;
Όχι! Απλά θα ήθελα, αν έχετε την καλοσύνη, να  συζητήσουμε κάποιες απορίες, που έχω, σχετικά με τους δικαστικούς λειτουργούς.
-Ευχαρίστως, μου αποκρίθηκε, αν και δεν έδειχνε να νιώθει και τόσο ευχαριστημένος.
-Πρώτα-πρώτα δεν μπορώ, του είπα, να καταλάβω, ποια μπορεί να είναι η σχέση σας με τη δικαιοσύνη.
-Μα είμαστε ακριβώς αυτοί, που υπηρετούμε τη δικαιοσύνη!
Κι όμως φοβούμαι μήπως ισχύει και στην περίπτωσή σας το «πάσα η δικαιοσύνη υμών ως ράκος αποκαθημένης(= όλη σας η δικαιοσύνη είναι ένα κουρελόπανο)», όπως λέει ο προφήτης Ησαΐας, σχετικά με την ανθρώπινη δικαιοσύνη.
-Δεν σας καταλαβαίνω.
-Πρώτα-πρώτα οι νόμοι, με βάση τους οποίους δικάζετε, είναι, σε ένα μεγάλο ποσοστό, άδικοι. «Κατ’ εικόνα και ομοίωση» της εκάστοτε άρχουσας τάξης: Οι βασιλιάδες νομοθετούσαν σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Οι φεουδάρχες ομοίως. Και οι τωρινοί τσιφλικάδες, οι βουλευτάδες με την λοιπή άρχουσα αναρχία νομοθετούν κι αυτοί σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Και είναι και το άλλο: Την ηγεσία των λειτουργών της Δικαιοσύνης την επιβάλλει η εκάστοτε εκτελεστική εξουσία. Που ασφαλώς επιλέγει τους «ημέτερους». Και ακόμη είναι και το σκάνδαλο της προνομιακής σας μισθοδοσίας. Το οποίο σας καθιστά εκ προϋποθέσεως άδικους απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Συνεπώς, για ποια δικαιοσύνη να μιλάμε;
-Σχετικά με τα δύο πρώτα-τη νομοθεσία, δηλαδή, και την ηγεσία της Δικαιοσύνης-συμφωνώ μαζί σας, είπε ο εισαγγελέας. Όμως  γι’ αυτά δεν ευθυνόμαστε εμείς, αλλά η νομοθετική και η εκτελεστική εξουσία, που μας τα επιβάλλει. Θα διαφωνήσω όμως σχετικά με την προνομιακή μισθοδοσία. Η οποία έχει σκοπό να καθιστά τους δικαστικούς λειτουργούς απρόσβλητους από δωροδοκίες.
-Κι όμως, του είπα, στην πραγματικότητα η προνομιακή μισθοδοσία κάνει το ακριβώς αντίθετο απ’ αυτό, που φαίνεται ότι θέλει να αποτρέψει. Γιατί, σε τελική ανάλυση, δωροδοκεί, με την προνομιακή μισθοδοσία, για λογαριασμό της, τους δικαστικούς λειτουργούς. Και γι’ αυτό παρατηρούμε ότι κάθε φορά, που οι εξουσιαστές είναι αντιμέτωποι με το προλεταριάτο, οι δικαστικοί λειτουργοί αλληθωρίζουν, κατά κανόνα, προς την πλευρά της άρχουσας αναρχίας.
Και, όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, ο εισαγγελέας συμφώνησε μαζί μου.
Βέβαια την εποχή εκείνη δεν ήταν τόσο διαφανής ο ρόλος του εφιαλτοκρατικού και κλεπτοκρατικού τόξου, που ρημάζει τη χώρα μας. Και που, στις μέρες μας, προσπαθεί να μασκαρευτεί με την προβιά του συνταγματικού και δημοκρατικού τόξου, προκειμένου να αποκρύψει απ’  το λαό το ειδεχθές φασιστικό και εγκληματικό του πρόσωπο.
 Ούτε ήταν τόσο απροκάλυπτη η πολύτροπη διαπλοκή της νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας με την τέταρτη εξουσία των ΜΜΕ. Πάνω απ’ τα τανκς της οποίας κάποια ντόπερμαν της δημοσιοκαφρίλας βρυχώνται και ουρλιάζουν, προκειμένου να τρομοκρατήσουν όχι μόνο το λαό, αλλά ακόμη και οποιονδήποτε άλλον διανοηθεί να διαφωνήσει με το ολοκληρωτικό τους καθεστώς. Φαινόμενο, που ζούμε τώρα, σε όλη την αποκρουστική του μεγαλοπρέπεια.
Οπότε δεν διστάζουν να αντιστρέψουν την πραγματικότητα και να πουν ότι όσοι τολμούν να μιλούν για αντισυνταγματικές και πραξικοπηματικές ενέργειες της μνημονιακής εξουσίας είναι πλυντήρια εγκληματικών οργανώσεων. Όταν αυτοί οι ίδιοι λειτουργούν ως πλυντήρια, που πλένουν, ακατάπαυστα, τους βρώμικους εκπροσώπους των πλέον εφιαλτικών και δολοφονικών οργανώσεων, που είναι οι μνημονιακές κυβερνήσεις.
Τα ΜΜΕ έχουν ρόλο προφητικό και πρωταρχικό καθήκον τους είναι να καταπιάνονται με τα προβλήματα του λαού. Αλλά συμβαίνει και στην προκειμένη περίπτωση ο, τι και με τη νομοθετική και εκτελεστική εξουσία. Δεδομένου ότι τα ΜΜΕ είναι στα χέρια των σύγχρονων τσιφλικάδων (μεγαλοεργολάβων, πετρελαιάδων, κλπ). Οι οποίοι «αποφασίζουν και διατάσσουν» να λένε αυτά, που συμφέρουν σ’ αυτούς και όχι στο λαό. Έστω κι αν υποκριτικά παρουσιάζονται να μιλούν εξ ονόματος του λαού.
Που σημαίνει ότι δεν είναι απλά και μόνο τα ανήθικα ηθικά στηρίγματα των μνημονιακών κομμάτων και κυβερνήσεων, που κατάντησαν «ράκος αποκαθημένης», αλλά συνιστούν τηλεχούντα, κάθετα εχθρική εναντίον του λαού. Που ενεργεί πάντα σύμφωνα με τα προστάγματα των σιωνιστών τοκογλύφων και των ναζί επικυριάρχων. Των οποίων οι από καθέδρας αποφαινόμενοι Δαλάι Λάμα άγουν και φέρουν, όχι μόνο το κοπάδι του λαού, αλλά και τις πολιτικές, εκκλησιαστικές και λοιπές μαριονέτες του κατεστημένου.
Η μόνη αχτίδα φωτός, στο σκοτεινό αδιέξοδο της προδοτικής αυτής κουρελαρίας, φαίνεται να είναι η στάση κάποιων, ελάχιστων, Τερτσέτηδων και Πολυζωίδηδων. Νομικών και δικαστικών λειτουργών. Οι οποίοι φαίνονται να διαθέτουν ακόμη κάποια ζώπυρα ευψυχίας. Και δεν κατάντησαν και αυτοί-κατ’ εικόνα και ομοίωση του κατεστημένου- «ράκος αποκαθημένης».
Αφού κατορθώνουν, παρόλα τα πλοκάμια της ξεπουλημένης νομοθετικής, εκτελεστικής και μιντιακής εξουσίας, να διατηρούν άγρυπνη και αδούλωτη τη συνείδησή τους.

παπα-Ηλίας

http://papailiasyfantis.wordpress.com

30 μωβ κορδ.copy

Κατάντια: Η ποιμαντορική ράβδος από τη Σιάτιστα Κοζάνης, σε Οικουμενιστικές συμπροσευχές

Πριν λίγους μήνες ο Οικουμενικός Πατριάρχης πραγματοποίησε μία ακόμη πολυδάπανη επίσκεψη στην Βόρειο Ελλάδα. Δεξιώσεις, ακριβά ξενοδοχεία, πανό, τεράστια πόστερ με τις φωτογραφίες του Πατριάρχη (που κάνουν ακόμη και τον Πάπα να ζηλεύει) βάγια στον νέο «Μεσσία» και δώρα, άφθονα δώρα
Την «φιέστα» αυτή (που μόνον πνευματικά οφέλη δεν είχε), καταγράψαμε ΕΔΩ: Αποκλειστικό: Ο μητροπολίτης Σιατίστης υποδέχεται τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο: Υπερβολή, ματαιοδοξία, αλαζονεία, ΥΒΡΙΣ. (φωτογραφίες- βίντεο)…….

Όπως βλέπετε κάποια «δώρα» ΔΕΝ πήγαν τελικά χαμένα.
Η ασημένια (έτσι δείχνει τουλάχιστον-σε διαφορετική περίπτωση δεν θα έβαζαν το λογότυπό τους) ποιμαντική ράβδος που δωρίστηκε στον Οικουμενικό Πατριάρχη από την ενορία του Αγ. Δημητρίου Σιάτιστας, ντεκόρ στο Μιλάνο (15/5/2013), σε Οικουμενιστικές συμπροσευχές με Καθολικούς επισκόπους
μητροπολίτη Προύσης, τον επίδοξο διάδοχο του Οικουμενικού θρόνου (που συνηθίζει να κυκλοφορεί με κουστούμια όπως δημοσιεύσαμε εδώ) σε μια συνάντηση με τον Ροταριανό κ.Τζιτζικώστα και τις αμοιβαίες φιλοφρονήσεις που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Η κατρακύλα δεν έχει όριο. Και όσο ιερείς και πιστοί συνεχίζουν να παραμένουν σιωπηλοί αποδεχόμενοι τον ρόλο του κομπάρσου μέσα στην εκκλησία μας, τόσο η κατάσταση θα χειροτερεύει.
(Ενδεικτικές οικουμενιστικές αθλιότητες μπορείτε να δείτε στην ετικέτα μας: «Οικουμενιστικά«)

Φυσικά σε κάθε εποχή ο Θεός προβλέπει να υπάρχουν αγνοί και αγωνιστές Ιεράρχες που καυτηριάζουν με την γλώσσα της αλήθειας. Δείτε ενδεικτικά τις χθεσινές μας αναρτήσεις: εδώ και εδώ.
Δείτε και ολόκληρο το βίντεο από το Μιλάνο (για να μην έχετε καμία αμφιβολία ότι χρησιμοποιήθηκε η συγκεκριμένη ράβδος-δώρο από την Σιάτιστα)…….

Αναρτήθηκε από Μαχητής Θεσσαλονίκης στις

Ολοκληρο το δημοσιευμα εδώ· http://antiparakmi.blogspot.com/2013/05/blog-post_20.html

 

30 μωβ κορδ.copy
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ Γόρτυνος Ιερεμία

Ο Οικουμενισμoς ειναι παναιρεση

ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ΓΕΝΙΚΑ

† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας
1. Τά κηρύγματά μας, ἀδελφοί μου χριστιανοί, ὅπως τό γνωρίζετε, εἶναι γιά τούς ἁγίους Πατέρες. Ἡ Ἐκκλησία μας διδάσκει τήν θεολογία τῶν ἁγίων Πατέρων. Ὁ Θεός μας εἶναι ὁ «Θεός τῶν Πατέρων ἡμῶν». Οἱ ἅγιοι Πατέρες, λέγαμε σέ ἄλλο κήρυγμα, αὐτοί εἶναι πού ἑρμηνεύουν σωστά τήν Ἁγία Γραφή. Γι᾽ αὐτό ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι δέν λέμε μόνο αὐτό πού λένε οἱ Προτεστάντες, ὅτι «ὁ θεολόγος γεννᾶται στίς Γραφές», ἀλλά συμπληρώνουμε: «Ὁ θεολόγος γεννᾶται στίς Γραφές, ὅπως αὐτές τίς ἑρμήνευσαν οἱ ἅγιοι Πατέρες». Στά μέχρι τώρα κηρύγματά μας πήραμε ἀπό τήν ἀρχή, κατά χρονολογική σειρά, ἕνα-ἕνα ἀπό τούς ἁγίους Πατέρες καί λέγαμε λίγα λόγια γιά τήν ζωή του καί τήν διδασκαλία του. Προσοχή! Μιλάγαμε μόνο γιά τούς ἁγίους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας καί ὄχι γενικά γιά ὅλους ὅσους ἀσχολήθηκαν μέ τά θεολογικά γράμματα, γιατί δέν ἦταν ὅλοι τους αὐτοί Ὀρθόδοξοι.
2. Ἔχω νά σᾶς πῶ τώρα μέ χαρά, ἀδελφοί μου χριστιανοί, ὅτι ὅσα εἴπαμε μέ τά προηγούμενα κηρύγματά μας τελειώσαμε τόν λόγο περί τῶν ἁγίων Πατέρων τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων. Ἀπό τό ἄλλο κήρυγμά μας θά ἀρχίσουμε, μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, νά μιλᾶμε γιά τούς Πατέρες τοῦ 4ου αἰ. μ.Χ., πού εἶναι ἡ χρυσή περίοδος τῆς Πατρολογίας μας. Εὐχαριστῶ τόν Χριστό καί τήν Παναγιά γιά τήν χαρά αὐτή πού μοῦ δίνει μέ τήν σειρά τῶν κηρυγμάτων μας περί τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας. Προτοῦ νά ἀρχίσουμε ὅμως νά μιλᾶμε γιά τούς ἁγίους Πατέρες τοῦ 4ου αἰ., θά ἤθελα στό σημερινό μου κήρυγμα, ἀδελφοί μου χριστιανοί, νά σᾶς πῶ μέ γενικότητα αὐτά πού εἴπαμε μέχρι τώρα. Θέλω δηλαδή νά ἐκφράσω μέ λίγες πινελιές τά χαρακτηριστικά στοιχεῖα τῶν τριῶν αὐτῶν πρώτων αἰώνων τῆς Ἐκκλησίας μας, πού εἶναι ἀμέσως μετά τήν ἀποστολική ἐποχή. Καί εἶναι ἀνάγκη νά τό κάνω αὐτό, γιατί ἡ θεολογία τῆς ἐποχῆς αὐτῆς τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων ἔγινε ἡ βάση γιά τήν ἐκκλησιαστική διδασκαλία τῶν μετέπειτα αἰώνων. Ἀκοῦστε, χριστιανοί μου: Ὅλη ἡ διδασκαλία τῶν ἁγίων Πατέρων εἶναι ἕνα μεγαλόπρεπο οἰκοδόμημα. Σέ ἕνα οἰκοδόμημα ἡ μία πέτρα εἶναι πάνω στήν ἄλλη πέτρα. Καί αὐτή ἡ πέτρα γίνεται βάση γιά τήν ἄλλη πέτρα. Θέλω νά πῶ ὅτι οἱ Πατέρες δέν μπορεῖ νά διαφωνήσουν ὁ ἕνας μέ τόν ἄλλον, ὅπως τό δέχεται ἡ νεοπατερική θεολογία, ἀλλά ὁ κάθε Πατέρας στηρίζεται στήν διδασκαλία τῶν προηγουμένων του. Καί μέ βάση αὐτή τήν διδασκαλία, ἐπειδή τό προκαλοῦν τά θεολογικά προβλήματα τῆς ἐποχῆς, ἐμβαθύνει στήν θεία ἀποκάλυψη καί προσφέρει αὔξηση τῆς θεολογίας, γιά τήν λύση αὐτῶν τῶν προβλημάτων. Ἔτσι λοιπόν ἡ διδασκαλία τῶν Πατέρων τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων ἀποτελεῖ τήν βάση γιά τό λαμπρό οἰκοδόμημα τῆς μετέπειτα πατερικῆς διδασκαλίας. Γι᾽ αὐτό εἶναι ἀνάγκη νά ποῦμε ὀλίγα γενικά γιά τήν ἐποχή τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων.

3. Δέν μέ παίρνει ὁ χρόνος, χριστιανοί μου, νά σᾶς πῶ πολλά χαρακτηριστικά γιά τούς τρεῖς πρώτους αἰῶνες τῶν Πατέρων, πού σπουδάσαμε μέχρι τώρα. Δυό-τρία γενικά μόνο θά σᾶς πῶ καί παρακαλῶ πολύ νά τά προσέξετε.

(α) Πρῶτα-πρῶτα, χριστιανοί μου, στά χρόνια αὐτά τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων οἱ ἀδελφοί μας χριστιανοί διώκονταν. Εἶναι χρόνια τῶν διωγμῶν. Ποτάμι τό αἷμα τῶν ἡρώων τῆς πίστης μας. Οἱ τρεῖς πρῶτοι αἰῶνες ἀπέδειξαν ὅτι τό ἔνδυμα τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι κατακόκκινο, «ὡς πορφύραν καί βύσσον τά αἵματα ἡ Ἐκκλησία σου στολισαμένη», ὅπως λέγει ἕνα τροπάριο. Παρά ὅμως τούς φρικτούς διωγμούς ἡ Ἐκκλησία δέν φοβήθηκε, ἀλλά σύναζε τά παιδιά της (ἔκανε «Συνάξεις») σέ ἰδιαίτερο κρυφό χῶρο, κάτω ἀπό τήν γῆ πολλές φορές («κατακόμβες») καί τελοῦσαν ὅλοι μαζί τήν λατρεία τους στόν Θεό. Καί ὄχι μόνον αὐτό, ἀλλά εἴδαμε στά προηγούμενα κηρύγματά μας ὅτι ἀνέπτυξαν καί ἀσματικά τήν λατρεία τους. Ἔψελναν δηλαδή. Καί εἴδαμε σέ ἰδιαίτερο κήρυγμά μας μερικούς ὕμνους πού ἔψελναν οἱ χριστιανοί τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων.

(β) Ὅμως, ὄχι μόνο τήν λατρεία ἀνέπτυξαν οἱ χριστιανοί αὐτοί, ἀλλά καί τήν θεολογική διδασκαλία. Σ᾽ αὐτό, στήν ἀνάπτυξη δηλαδή τῆς θεολογίας τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων, ἔδωσε ἀφορμή καί ἡ ἐμφάνιση τῶν αἱρέσεων. Οἱ αἱρέσεις στά χρόνια αὐτά ἔρχονταν ἀπό τρία ρεύματα. Ἕνα ρεῦμα ἦταν ὁ Ἰουδαϊσμός, πού δέν ἀνεγνώριζε τόν Ἰησοῦ Χριστό γιά Μεσσία. Ἄλλο ρεῦμα ἐρχόταν ἀπό τήν ἑλληνική φιλοσοφία. Οἱ ὀπαδοί τοῦ ρεύματος αὐτοῦ ζητοῦσαν νά ἀναμείξουν τά φιλοσοφικά νοήματα τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων μέ τήν χριστιανική διδασκαλία. Καί τό τρίτο ρεῦμα, πού ἔφερε τίς αἱρέσεις, ἦταν ἀπό τά ἀνατολικά θρησκεύματα. Καί τά τρία αὐτά ρεύματα τά ἀντιμετώπισαν οἱ ἅγιοι Πατέρες μέ τήν σοφία τοῦ Θεοῦ, πού αὐτοί πλούσια εἶχαν, καί μέ ἀγῶνες πολλούς, γιά νά κρατήσουν τήν πίστη μας καθαρή καί ἀνεπηρέαστη καί ἀπό τό ἕνα καί ἀπό τό ἄλλο καί ἀπό τό τρίτο αἱρετικό ρεῦμα. Δέν δέχεται ἡ πίστη μας, ἀδελφοί μου, καμμία μά καμμία ἀνάμειξη τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ καί τῶν ἁγίων Ἀποστόλων μέ ἄλλη διδασκαλία. Βέβαια οἱ ἅγιοι Πατέρες τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων καί οἱ μετά ἀπό αὐτούς ἅγιοι Πατέρες πῆραν ἀπό τήν ἑλληνική φιλοσοφία καί χρησιμοποίησαν μόνο τήν ἔκφραση, σάν ροῦχο, μέ τό ὁποῖο ἔντυσαν τό κήρυγμά τους καί τήν θεολογία τους. Ἰδέες ὅμως καί νοήματα διάφορα ἀπό τήν διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ καί ξένα πρός αὐτήν τά ἀπέβαλε ἡ Ἐκκλησία ἀπό τούς τρεῖς ἤδη πρώτους αἰῶνες. Γιατί ἡ πίστη μας εἶναι σάν τό μάτι. Δέχεται τό μάτι μας μία τρίχα μέσα του; Ὄχι! Ἔτσι καί οἱ ἅγιοι Πατέρες τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων, καί κατά μίμηση αὐτῶν καί οἱ μετέπειτα Πατέρες. Ἔκαναν πολλούς ἀγῶνες καί στάθηκαν φρουροί, γιά νά μήν μπεῖ στήν πίστη μας καμμιά ξένη διδασκαλία, οὔτε ἡ παραμικρή. Χριστιανοί μου, ὅταν στά κηρύγματά μου σᾶς λέω γιά «Οἰκουμενισμό», εἶναι αὐτό πού εἴπαμε παραπάνω. «Οἰκουμενισμός» σημαίνει τό, μαζί μέ τήν πίστη μας νά βάλουμε καί τόν Ἰουδαϊσμό καί τά ἀνατολικά θρησκεύματα καί τήν φιλοσοφία τῶν ἀρχαίων καί τόν Παπισμό καί ὅλες τίς αἱρέσεις καί νά κάνουμε ἕνα κράμα, γιά νά ἀγκαλιάσουμε τάχα ὅλο τόν κόσμο. Πέστε μου, παρακαλῶ: Εἶναι ἤ δέν εἶναι «παναίρεση» αὐτό; Χριστιανοί μου, οἱ ἅγιοι Πατέρες τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων, ἄν καί ἀπειλούμενοι ἀπό τό μαχαίρι τοῦ Καίσαρα, καί παλεύοντες μέ χίλιες δυό δυσκολίες, ἀγωνίστηκαν νά κρατήσουν καθαρή τήν πίστη μας καί ἔτσι μᾶς τήν παρέδωσαν. Θά εἶναι λοιπόν ντροπή γιά μᾶς καί θά εἶναι μεγάλη προδοσία μας τό νά ἀλλοιώσουμε τήν πίστη μας μέ τά σοφίσματα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Γεννηθήκαμε Ὀρθόδοξοι, ἤπιαμε ὀρθόδοξο γάλα καί θά πεθάνουμε, ναί, θά πεθάνουμε Ὀρθόδοξοι. Πολλές φορές σᾶς μιλάω γιά Οἰκουμενισμό, γιατί εἶναι ἀνάγκη νά τό κάνουμε αὐτό σήμερα ἐμεῖς οἱ Ἐπίσκοποι καί οἱ κήρυκες τοῦ θείου λόγου, ἐπειδή κινδυνεύουμε ἀπό τό σατανικό αὐτό κατασκεύασμα περισσότερο σήμερα. «Συγκρητισμός» λεγόταν ὁ σημερινός Οἰκουμενισμός στά παλαιά ἐκεῖνα χρόνια τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων. Ὅσοι ὑποστηρίζουν σήμερα τόν Οἰκουμενισμό καί μάλιστα μερικοί ἀπό αὐτούς εἶναι ρασοφόροι, μικρόσχημοι καί μεγαλόσχημοι, αὐτοί ἄς διαβάσουν τούς ἀγῶνες τῶν Πατέρων τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ τῆς ἐποχῆς τους, δηλαδή τοῦ Συγκρητισμοῦ.

(γ) Στήν περίοδο τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων τῆς πίστης μας ἔχουμε καί τούς ἁγίους Ἀπολογητές. Εἶναι αὐτό πού σᾶς ἔλεγα παραπάνω, χριστιανοί μου. Ἐπειδή διωκόταν ἡ πίστη μας καί ἐπειδή πολλοί ἤθελαν νά παρουσιάσουν τά διδάγματα τῶν Ἑλλήνων φιλοσόφων ἴσα ἤ καί ἀνώτερα ἀπό τήν διδασκαλία τῶν ἁγίων Προφητῶν καί τῶν Ἀποστόλων, ἐμφανίστηκαν οἱ Ἀπολογητές. Αὐτοί ἔγραψαν δυνατά συγγράμματα καί ἀπεδείκνυαν μέ αὐτά τό ὕψος τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ καί ὅτι δέν μπορεῖ ὁ φιλοσοφικός νοῦς νά φτάσει τήν θεόπνευστη διδασκαλία τῶν Προφητῶν καί τῶν Ἀποστόλων. Τέλος, ἀπό ὅλους τούς θαυμαστούς Πατέρες τῶν τριῶν πρώτων αἰώνων ἐκφράζουμε ἰδιαίτερα τόν θαυμασμό μας στήν μορφή καί τήν θεολογία τοῦ ἁγίου Ἰγνατίου τοῦ θεοφόρου, ὁ ὁποῖος, μέ τά ὅσα γράφει, ἐκφράζει τήν θερμότητα τῆς καρδιᾶς του γιά τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ καί τόν δυνατό του πόθο γιά τήν θεία Κοινωνία τοῦ Σώματος καί Αἵματος τοῦ Χριστοῦ. Αὐτός ὁ ἅγιος Πατέρας μᾶς λέγει νά ἀγαπᾶμε ἐρωτικά τόν Χριστό («Ἰησοῦς Χριστός ὁ ἐμός ἔρως», λέγει), νά μήν ἔχει ἡ καρδιά μας τίποτε τό κοσμικό («μηδέν φιλόϋλον») καί ἀκόμη νά ποθοῦμε ζωηρά καί νά μαρτυρήσουμε γιά τόν Χριστό. Ὅλα αὐτά, χριστιανοί μου, θά τά πετύχουμε ἐάν ἔχουμε πίστη ὀρθή καί «κωφεύουμε» στίς αἱρέσεις, ὅπως μᾶς λέγει ὁ ἴδιος ἅγιος Πατέρας. Ναί, ἅγιε Ἰγνάτιε καί ὅλοι οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας: «Κωφεύουμε», ὅπως μᾶς τό λέτε, στίς αἱρέσεις καί τίς ἀναθεματίζουμε. Τίς καταριώμαστε, γιατί ὁ ἄλλος ἅγιος Πατέρας, ὁ ἰδιαίτερα ἀγαπητός σέ μᾶς τούς Ἕλληνας, ὁ ἱεροκήρυκας τῆς δούλης πατρίδα μας, ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, μᾶς ἔλεγε: «Τόν Πάπα νά καταρᾶσθε»! Ναί! Σάν μαθητές τῶν ἁγίων Πατέρων, τόν Παπισμό καί τόν Οἰκουμενισμό τούς καταρώμαστε. Γιατί, σάν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ξέρουμε ὅτι «ὁ Παπισμός εἶναι αἵρεση καί ὁ Οἰκουμενισμός παναίρεση».

Μετά πολλῶν εὐχῶν,
† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας
_

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.