Αυγουστίνος Καντιώτης



ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ AΠΟ ΕΝΑΝ ΦΙΛΕΛΛΗΝΑ ΙΑΠΩΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΙΕΡΕΑ ΠΟΥ ΕΚΤΟΣ TOY ΟΤΙ ΟΜΙΛΕΙ ΑΠΤΑΙΣΤΑ ΤA ΕΛΛΗΝΙΚA ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

date Δεκ 13th, 2018 | filed Filed under: ΑΠO ΣYNEΡΓATEΣ MAΣ

‘Eσταλη απο συνεργάτη της ιστοσελίδος μας 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ AΠΟ ΕΝΑΝ ΦΙΛΕΛΛΗΝΑ ΙΑΠΩΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΙΕΡΕΑ ΠΟΥ ΕΚΤΟΣ ΟΤΙ ΟΜΙΛΕΙ ΑΠΤΑΙΣΤΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ...pdf

 ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΑ ΠΑΡΟ ΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΤΟΝ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΕΝΟΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ. Γραπτό λόγο-πόνημα πού ἐγράφη (στό πολυτονικό) ἀπό τόν φιλέλλην Ἰάπωνα ἱερέα μέ πολύ ἀγάπη γιά τούς Ἕλληνες, καί Ἑλληνίδες ὀρθόδοξους χριστιανούς, στήν πατρίδα μας. Ἐστάλη καί στόν ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗ –ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ, καί σέ ἐμᾶς, μέ σκοπό νά τόν δώσουμε σέ ἱερό ναό στήν Ἀττική˙ σκοπεύουμε ὅμως τώρα (ἐν πρώτης) νά τό δημοσιοποιήσουμε γιά τήν ἱστοσελίδα μας («Αὐγουστίνος Καντιώτης»). Ἡ στιγμή θεωροῦμε ὅτι εἶναι ἡ κατάλληλη. Πρόκειται λοιπόν γιά τόν γραπτό ὡραῖο λόγο ΕΝΟΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΑ ΙΑΠΩΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΕΑ, ΜΕ ΘΕΜΑ: ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ.

ΑΣ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ :

«ΜΑΚΑΡΙΟΣ ἀνήρ, ὃς οὐκ ἐπορεύθη ἐν βουλῇ ἀσεβῶν καὶ ἐν ὁδῷ ἁμαρτωλῶν οὐκ ἔστη καὶ ἐπὶ καθέδρᾳ λοιμῶν οὐκ ἐκάθισεν˙ ἀλλ᾿ ἤ ἐν τῷ νόμῳ Κυρίου τὸ θέλημα αὐτοῦ, καὶ ἐν τῷ νόμῳ αὐτοῦ μελετήσει ἡμέρας καὶ νυκτός.»

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητὰ καὶ εὐλογημένα, Ἀδελφοί τε καὶ ἀδελφές συναγωνιζόμενοι ἐν Χριστῷ ὑπὲρ Θείας Πίστεως καὶ Παραδόσεως τῆς Αὐτοῦ Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ἀναζητοῦντες πνεῦμα σοφίας καὶ ἀποκαλύψεως ἐν ἐπιγνώσει τῆς Ἀληθείας Αὐτοῦ, χάρις καὶ εἰρήνη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἄς εἶναι πάντα μαζί ὅλων σας. Εὐχαριστῶ τῷ Θεῷ καὶ Κυρίῳ ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστῷ ἀξιώσαντί με νὰ λάβω ἓνα ταπεινὸν λόγον διὰ νὰ περιγράψω ὡς ἀνάθημα τὸ φρόνημά μου περὶ θεματολογίας τῆς προκειμένης ἐκδηλώσεως ἐπ’ ἀγαθῷ καὶ εὐσταθείᾳ τοῦ ἱεροῦ ναοῦ σας καὶ τῆς ἐνορίας σας.

Λέγομαι π. Δημήτριος Tanaka, ἰάπωνας ἱερεύς, χειροτονηθείς ἐν Ἰαπωνίᾳ τῷ ἔτει 2007 ὑπὸ τὸν Μητροπολίτη Ἰαπωνίας Σεβασμιώτατο Δανιήλ τοῦ Πατριαρχεῖου Μόσχας, τῆς Ρωσσικῆς Ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας. Σήμερον, διακονῶ σὲ ἓνα περιφερειακὸ παρεκκλήσιο τῆς ἐνορίας Τόκυο τῆς Ἱερᾶς Ὀρθοδόξου Μητροπόλεως τῆς Ἰαπωνίας. Ὡς Ὀρθόδοξος ἱερεύς ἐνθουσιασμένος διὰ ἱεραποστολικὰ ἔργα καὶ ἀφοσιώμενος στοὺς πνευματικοὺς ἀγώνες στὴν Ἰαπωνία – μία τόσο γεωγραφικῶς ὃσο καὶ πνευματικῶς ἀπομεμακρυσμένη οὐσιαστικῶς τῆς Ὀρθοδοξίας χώρα, καὶ ὡς πτυχιούχος κοινωνιο-ἀνθρωπολόγος, ἔχω ἀσχοληθεῖ συνειδητῶς καὶ ἀντικειμενικῶς μὲ τὴν μελέτη καὶ τὴν ἔρευνα τοῦ κοινωνικοῦ καὶ θρησκευτικοῦ φρονήματος τοῦ συνόλου τῶν σύγχρονων ἰαπώνων ἐπὶ ὀρισμένα χρόνια.

π’ εκαιρα θὰ ἤθελα νὰ ἀναλύσω, ν καψηλαφητς, τν «θρησκευτική νοοτροπία» τοῦ Ἰαπωνικολαοκανκαταθσω τν δικμου πιστημονική ἄποψιν σχετικά μτθμα ατ, στε νμπορέσετε νὰ ἀξιολογσετε τν θρησκευτική διότητα κατπνευματικχαρακτηριστικτολαοατοκαττδυνατὸ ἀντικειμενικτερα δινπορευθετε ρθς καμετπαρρησας ν «δΚυρου», ντιμετωπζοντες τπλον δικαιολογημένα καπαραδεκτά ἀπτερτερο κοινκαστν λλδα «πλεονεκτήματα τς νασχόλησης μτς πολεμικές τέχνες». Πρν σπασθτν ρθδοξη ΧριστιανικΠίστη, σς βεβαιώνω τι δν μουν οτε ταοϊστς οτε βουδιστής. Ποτδν χω ποκομσει καμισυγκεκριμένη θρησκευτική ἰδιτητα μχρι ττε ποὺ ἠξιθην νὰ ἐκκλησιασθῶ ὡς κατηχούμενος ν θήναις τ1997. Σκεπτμενος κ τν στρων, μπορνσάς πῶ ὅτι, μέχρι ἐκεὶνη τὴν στιγμή, μουν οσιαστικς θεος,

1)τοι πολὺ πρακτικὸς καπραγματκς νθρωπος τοῦ ὑπαρξιστικοκαὶ ἀνθρωποκεντριστικοχαρακτρος , πιστεοντας τν αθυπόστατη ξα τν νθρπων καπραγμτων, λλ’ ὅμως σημειωτον τι τυχον ταυτοχρνως νδιαφερμενος στν ναζτηση τς γνώσεως δως τῆς μεταφυσικῆς ἀλήθειας.

Στὴν πραγματικότητα, στὰ εκοσμου, χω νασχοληθεκι γώ μτν σκηση τς πολεμικς τχνης πὶ ρισμένο χρόνο, θεωρώντας τν ς τὸ ἀποδοτικτερο τρπο ναζτησης τς φιλοσοφημνης μου λθειας.

2) Εναι μως γενονς ξιο δικαιολγησης τι, πτν νασχλησμου μτν πολεμικτχνη, ληθς μαθα νσυγκρατσω τν ψυχραιμία μου κανὰ ἔχω ατοέλεγχο, καθώς πίσης ντηρσω κανσυμβαδίσω μτος κανόνες τς μάδας κατοσυνόλου. πιπλέον, μὲ ὠφλησε ναξσω τὸ ἐπίπεδο συγκεντρσεως, τς ντιλψεως κατς κρίσες μου, καθς κατν κανότητμου στν πλυση προβλημάτων καὶ ἀνλυση πραγμτων.

Διτι, στν απωνα, θεσμοποιημνο ὡς παραδοσικακλαϊκσνθημα σχει τὸ ὅτι 3) «τερωστο πνεμα ξιώνει νὰ συγκατοικεμνο στν ἄνθρωπο ποκομίσαντα τ ερωστο σμα κατὴν δκαια ψυχ». Ατἀκριβῶς εναι καθιερωμνη καπαραδοσιακτερη ποψη τῶν ἰαπώνων περψυχοσωματικς διαμορφσεως νς τμου κακατ’ πκτασιν, φρονῶ ὅτι ποτελεδε τὸ ἀρχτυπο τς «θρησκευτικς νοοτροπίας» τν απνων. Ατή ἡ ἄποψη φσταται ς καθοριστικστοιχεο διαμορφσεως σὲ ὃλους τος τομες τν πολιτιστικν δραστηριοττων κατν κοινωνικν πρξεων τν απνων τς σημερινς ποχς. Τὸ ἀρχτυπο τς «θρησκευτικς νοοτροπίας» τν απνων χαρακτηρζεται στοιχειωδς πτασθημα τς στὸ ἔσχατο ριο φοσωσης στσυμφροντα ποκομιοντα στν παρντα κσμο. Διτι, ατπροκπτει πτν πατροπαρδοτη ντληψη τι ὁ ἄνθρωπος γεννται οσιαστικς κατσρκα σθενς, δνατος καεθρυπτος στν παρντα κσμο γεμτο μὲ ὕπαρκτα / καὶ ἀόρατα μπδια. Διτοτο, (θεωρον στήν απωνατι :) ὁ ἄνθρωπος φελει νβελτιώσει, κατκποιον τρπο, τς συναισθηματικς, φυσικς καδιανοητικς κανότητς του, τν πειθαρχία του, τν πακοή του, τθάρρος του, τν μπιστοσύνη του, τσεβασμό του, καθς καναξσει τν ατοπεποίθηστου, σδεδομνες συνθκες ποδιαμορφνουν τν προσωπικτηττου, μσκοπνὰ ἐπιζσει ετυχισμνος καὶ ἀβλαβς στν παρντα κσμο ντιμετωπζοντας διφορες δυσκολες καὶ ἀναρθμητα μπδια τς ζως.

μως, παρ’ λο ποὺ ὑπογραμμζεται στδιδγματα ζως τν απνων, στσο μεγλο βαθμ, σημασα τς ψυχοσωματικς σκσεως στε νὰ ἀποκτσει νας νθρωπος τκαττδυνατπερισστερο συμφροντα τς ζως του στν παρντα κσμο, διαπιστνουν μμσως τι γενετικς μφυτη στν νθρπινη φση σθνεια καὶ ἀδυναμα ατκαθ᾿ ατπροσδιορζει κ τν προτρων τν διθεση τοκαθοριστικοῦ ὀρου ξεπραστου νς κατσρκα γεννηθντος νθρπου. ς κ τοτου, (θεωρον τι :) 4)καθσταται ὁ ἄνθρωπος ξαναγκασμνος νὰ ἐπικαλεται τν βοθεια καστριξη τς περφυσικς δυνμεως– τοδαμονος, δινὰ ὑπερβετκατ’ ξοχν προκαθορισμνο του φυσιολογικό ὄριο κανπροσθσει τς ντερες διτητες στν διαμορφωμνη πορισμνες συνθκες κακατσυνπεια σχετικοποιημνη κακοινωνικοποιημνη προσωπικτηττου. 5) Ατος τος νθρπους πο (θεωρον τι :) ξιθησαν καενοθησαν πτος δαμονες νὰ ἀποκομσουν τς ντερες καὶ ἀξιλογες διτητες σκθε τομα τν νθρπινων πρξεων χαρακτηρζουν οἱ ἰάπωνες «θερεστους» καὶ ἀποκαλον μετδους : «θεος», κατος λατρεουν κατος σβονται.

σον φορτν θρησκευτικνοοτροπα τν απνων, ὁ ἀφοσισας κριβς τν πσαν νργειτου στν πιδωξη τν συμφερντων κασυνεπς ποκομσας τπλοτη στν παρντα κσμο θεωρεται τι βρσκεται στν κατσταση «εδαιμονας» κυριολεκτικς.

οσία τς θρησκευτικς νοοτροπίας τν απώνων, κατσυνέπεια, μπορ6)νσυμπεράνω τι εναι ἡ ἐπίτευξη τς ατοθέωσης τοῦ ἀνθρώπου μὲ ἓναν τρόπο δαιμονικό κααθαίρετο, νάλογο μτπαλαιό διαθηκικό ἀνθεμα «καὶ ὡς θεοί σεσθε» τοῦ ὄφεως, καὶ ὄχι μτν τρόπο τν ποο κατστη ὁ ἴδιος Θεός στος νθρώπους.

Σύμφωνα μτν παραδοσιακή θρησκευτική ντίληψη τν απνων, σκθε τομα τν νθρπινων πρξεων πρχουν δαμονες καὶ ὁ ἄνθρωπος πωσδποτε φσταται τν πδραση τν δαιμνων. Θεωρον τι: 7) Δαμονας χει δναμη, στε νξεπερσει τὰ ὄρια τν νθρπινων δυνατοττων λλκαεναι οσιαστικς κθαρτο πνεμα καὶ ἀρνητική ὀνττητα. Δι τοτο,(θεωρον τι ) ὁ ἅνθρωπος φελει νκαλλιεργε«τ ερωστο σμα» καθς κανδιαπλθει «τὴν δκαια ψυχ», προκειμνου νὰ ἐλγξει καντιθασεσει τος δαμονες, στε ντοχρησιμεουν κανδιατεθον πρ τς πιμελος πιδιξεως τν συμφερντων του στν παρντα κσμο.

8) Ατή ἡ θρησκευτικνοοτροπα παρμεινε, καπαραμνει δ, πντοτε σχουσα καὶ ἀμετβλητη μεταξύ τν απώνων μεττν εσγηση τοΒουδδισμοκατοσχετικοτου πολιτισμοῦ ἀπτν πειρωτικΚνα μκρατικπρωτοβουλα πτ5ο ως 7ο αἰῶνα, τν σχηματισμτς απωνικς θνικς πολιτείας τν πολεμιστν-μαχητν (τKamakura Σογκουνάτα στ1192), τν θρησκευτικό συγκεντρωτισμό πτTokugawa Σογκουνάτα μεττ1613 κατν κδυτικισμό τοκράτους Meiji (μσκοπό νκαθιερώνει τν κσυγχρονισμένη μοναρχία μθεό-ατοκράτορα) πτ1860 καμετέπειτα.πομένως, λες οἱ ἰαπωνικές πολεμικές τέχνες ἐφηυρέθησαν καεσηγήθησαν πτος πολεμιστές-μαχητές ς μέθοδος τς ψυχοσωματικς διαμορφώσεως, κ τν ποίων περισσότεροι σπάζοντο τόν Zen-Βουδδισμό, καὶ ἀποτελον κόμη κασήμερα σημαντικό μέρος νός συνολικοσυστήματος κοινωνικς παιδείας, τὸ ὁποο χει ς πώτερο σκοπό τν ριζική μεταμόρφωση τς διας τς παρξης τοῦ ἀσκούμενου». Κασυχνά παραθεωρεται τγενονός ατό τι «πνευματική διάσταση εναι πυρήνας τν πολεμικν τεχνν».

Richard Schmidt, καθηγητής Φυσικής γωγής στΠανεπιστήμιο Nebraska, πισημαίνει τι οἱ ἰαπωνικές πολεμικές τέχνες «ποτελον χήματα γιπνευματική κπαίδευση καφώτιση».

9) Στὸ ἰαπωνικό μας δεδομένο, τσκομαι κατπιστεύω σημανουν κατβάση τὰ ἴδια, νεξάρτητα πτεδος τς πολεμικς τέχνης. Κατσυνέπεια, οπολεμικές τέχνες δν εναι πλές σκήσεις κγύμνασης, λλά συστήματα ποὺ ἔχουν φιλοσοφικο–θρησκευτικό προσανατολισμό. Σατὸ ἀκριβς τσημεο πισημανω τι ναλυτικς διαπιστνεται τὸ ἰδως «απωνικ» χαρακτηριστικτο«θρησκευτικοσυγκρητισμο», τοι τς συγχνευσης νόμοιων καὶ ἀσυμβίβαστων θρησκευτικν διδασκαλιν ἤ ἰδεν καγυμναστικν πρακτικν σἐ ἓνα φιλοσοφικό θρησκευτικσύστημα. Ατή ἡ θεωρα τοθρησκευτικοσυγκρητισμοῦ ἀποτελετκοινχαρακτηριστικτο«νατολικοΜυστικισμο», τὸ ὁποο κμη σχει στν θρησκευτικνοοτροπα τν απνων.

Οπολεμικές τέχνες βασίζονται οσιαστικς σ, καθς καὶ ἀποτελον δσυγκεκριμένως, τμέρος τοσυνολικοσυστήματος φιλοσοφικν θρησκευτικν θεωριν τοῦ ἈνατολικοΜυστικισμοσύμφωνα μτὸ όποο 10) γνώση δίως τς περνθρωπης δναμης καὶ ἡ ἔνωση τοῦ ἀνθρώπου ματγίνεται μεσα μτν κσταση μτν νόραση καχωρίς τν παρεμβολή τν ασθήσεων τολογικο. ΤJujitsu, τKarate, τKendo κατAikido, κ.. εἶναι οτως ἤ ἄλλως λα πηρεασμένα πτν νατολικΜυστικισμ.

Τζτημα μως ποπρπει νκατατθεται στν συζτησμας εναι τγεγονς τι περισστεροι ποὺ ἀσχλονται μτς πολεμικές τέχνες, ετε καθηγητς ετε μαθητς, τος κάνουν κατπσαν πιθαντητα 11) χωρίς νγνωρίζουν τθρησκευτικό χαρακτήρα τους.

12)οσία εναι τι τπλήθος τν διαφόρων μαχητικν εδν συνδέονται μυστηριδως μπνευματικσμβολα ποὺ ἔχουν στς ρίζες τους τν νατολικΜυστικισμ.᾿ Ανεξάρτητα πό τσχολποπαρακολουθεκάποιος, ατς ποὺ ἐπιθυμεντελειοποιηθεστν πδοση τν πολεμικν τεχνν πρπει νκατχει τν πιδέξια χρήση τς δαιμονικς ζωτικς δύναμης (πονομαζμενης «Τσι» πτος Κινέζους κα« Κι» πτος απνες), μας νεοεποχίτικης νέργειας ποβρίσκεται τελεως ξω πτὰ ὄρια ποιουδήποτε πιστημονικοῦ ἐλέγχου.

Διτοῦτο, (θεωρον τι : ) 13) εδικός στς πολεμικές τέχνες φελει νεναι κανός ντιθασεύει αττν δαιμονικ νέργεια καθ’ ατή , καντν στερεῖ ἢ νὰ ἀδειάζει τν ντίπαλό του πατν. Δηλαδή, θεμελίωση τν πολεμικν τεχνν βρίσκεται στς νεργειακές πρακτικές τοδαμονος Τσί (Κί), οἱ ὁποες εναι λοτελς συμβίβαστες μτν ρθόδοξη Πίστη καζωή, κάτι ποὺ ἔχει τονισθεῖ ἐπανειλημμνως σΠανορθόδοξες Συνδιασκέψεις περθεμτων αιρέσεων και παραθρησκείας. Οπολεμικές τέχνες αυτς καθ᾿ ατς σαφστατα ρχονται σεθεία ντίθεση μτὸ Ὀρθόδοξο Χριστιανικό μήνυμα τς γάπης. Ντονισθεῖ ὅτι λων τν εδν οπολεμικές τέχνες δν συνάδουν μτΠνεμα τοΕαγγελίου, τὸ ὁποο μς καλενδομε τν λλον, χι πολεμικά, ς χθρό, λλά μὲ ἀγάπη, ς εκόνα Θεο. ταν πεσκφθην τν θνα προσφτως, τν παρελθντα κτβριο, παρατρησα κπληκτος τι καστν λλδα οσαφς «ξευρωπαϊσμένες» μορφές τοῦ ἈνατολικοΜυστικισμοκατν πρακτικν του (Γιόγκα, Ρέικι, Ρεφλεξολογία, Κουνγκ-φου, απωνικς πολεμικές τέχνες, κ.λπ), ποὺ ἀπτος γνοοντες τν λανθνουσα λήθεια γίνονται δεκτές ς πρακτικές γείας καεεξίας καδικαιολογονται ληθοφαντδθεν πλεονεκτήματα τς νασχόλησης μτς πολεμικές τέχνες.

ταν οἱ Ὀρθόδοξοι νέοι σχολονται μτς πρακτικές αυτές χωρίς ντὸ ἀντιληφθον, ναμφίβολα μυονται τόσο στν θεωρία σο καστν πράξη στς λλες θρησκευτικές τάσεις τοῦ ἈνατολικοΜυστικισμο, στν τροποποιημνη εδωλολατρεα ποὺ ἐπικρατεερτατα στς χώρες τς Άπω Ανατολς.

πιπροσθέτως, θὰ ἤθελα νὰ ἐπισημανω τι 14)χειραγώγηση τς δαιμονικς ζωτικς δύναμης [Κί Τσί] στς πολεμικές τέχνες εναι συχνά δια καὶ ἀπαράλλακτη μτν χρήση της στχώρο τοῦ ἀποκρυφισμογενικς.

Πσω πτδικαιολογημνα πλεονεκτήματα τς νασχόλησης μτς πολεμικές τέχνες λλοχεύουν οσοβαρτατοι κίνδυνοι πτάνοιγμα στν νεοεποχτικο ποκρυφισμό. Στος κινδύνους ατος καθ᾿ ατος νπροστιθεῖ ἡ ἄμβλυνση τοῦ Ὀρθοδόξου φρονήματος, τὸ ὁποο δηγεπιστος στὸ ἐπικίνδυνο συγκρητιστικό συμπέρασμα τι πρχει πιθαντητα νσυνδυαστεῖ ἡ Ὀρθόδοξη Χριστιανική ζωή μπρακτικές κφρασης νατολικν θρησκειν, τὸ ὁποο φ᾿ ἑνός δν σχύει καὶ ἀφ᾿ ἐτέρου δν χει σωτηριολογικές συνέπειες. Ελικρινς πικαλομαι τὸ Ὀρθόδοξο πλήρωμα νὰ ἀπέχει μέσως πτν ποιαδήποτε νασχόληση μτς πολεμικές τέχνες.

Οἱ ἀνατολικές μέθοδοι τς φυσικς γωγς δν εναι πλά μέθοδος ψυχοσωματικς διαμορφώσεως, λλκαμυστικιστική φιλοσοφία κακοσμοθεωρία ντίθετη μτν Θεα Πστη καΠαράδοση τς ΧριστοΜας, γας, Καθολικς καὶ Ἀποστολικς κκλησας. ν θέλει κάποιος νγυμναστεῖ ἄς κάνει διαφορετικά θλήματα διαθέσιμα δινγυμναστε, λλά μόνο δινγυμναστεκαὶ ὄχι δινὰ ἀσκηθεστς τεχνικές πολεμικοχαρακτήρος, πειδή ἡ ἀνταπόδοση τς βίας μβία εναι πολύτως ντίθετη μτν ντολή τς γάπης τοΚριου μν Χριστο.

15)πιπλέον, θὰ ἤθελα νὰ ἐπισημανω τι ἡ ἥττα τς απωνίας στν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο νάγκασε τὸ ἔθνος ατό νὰ ἐντάξει τν «θλητικοποίηση» μέρους τν πολεμικν τεχνν του κατν μετατροπή ατν σὲ ἐξαγώγιμα προϊοντα, στ«νέο ξεκίνημα τς απωνίας ς να ερηνικό θνος». Παράλληλα, ἡ ἐπικράτηση τοκομμουνιστικοκαθεστώτος στν Κίνα ξανγκασε πολλούς δασκάλους πολεμικν τεχνν νκαταφύγουν σὲ ἄλλες γειτονικές / καδυτικές χώρες, που ρθαν σὲ ἐπαφή μπολλούς διψασμένους Δυτικούς καΕρωπαους δι«νατολική σοφία» καμυστηριώδη δύναμη.

Ἡ ἀναπόφευκτη κατάληξη ταν ἡ ἐπέκταση τς διδασκαλίας, ἤ ἔστω μέρους ατς, κασΔυτικές Ευρωπαϊκές χώρες, διλόγους μεν Βιοποριστικούς ἤ ἀκόμα δε κα«εραποστολικούς». Τδε ναπτυσσόμενο κίνημα τς «Νέας ποχς» φιλοσοφία τοῦ ὁποίου συμπεριλαμβάνει διάφορες κδοχές καπρακτικές ατοθέωσης τοῦ ἈνατολικοΜυστικισμο, βρήκε στς πολεμικές τέχνες να θαυμάσιο χημα διτν διάδοση τς βασικς της δέας: τι ὁ ἄνθρωπος μπορενγίνει θεός καμπορενκάνει κατά βούλησιν χρήση τς θεότητάς του. ρκεί μνο νπιστεσει ὁ ἄνθρωπος σατήν καντν «συνειδητοποιήσει». Διτοτο, δν εναι τυχαίο τι, καστν λλάδα, τόσο πολλές παραθρησκείες «ψαρεύουν» παδούς τους μσα πσχολές πολεμικν τεχνν διαθέτουν τμήματα κμάθησης «τεχνικν ατοάμυνας».

Οπολεμικές τέχνες ς χημα χουν τό πλεονέκτημα νκαλύπτονται ονεοεποχτες πσω πτπρσωπο τοῦ ἀθλητισμο, προσφέροντας κακάποια σωματική κγύμναση. μως, στν λήθεια κθέτουν τν νθρωπο σκάποιες διαδικασίες μκαθαρά θρησκευτικό νόημα, χωρίς μως ατός καθ᾿ ατς ντκαταλαβαίνει. 16) Παραδείγματος χάριν, μία πτέτοιες διαδικασίες εναι ἡ ὑπόκλιση τν μαθητευομνων στν εκόνα-φωτογραφία τοδασκάλου, ὁ ὁποος ποτίθεται τι εναι ορτως συνν, (παρόν) λέγχοντας κα«προστατεύοντας» μτν λανθνουστου δύναμη τούς μαθητευομνους, ετε πχιλιόμετρα μακριά ετε πτν λλο κόσμο (τν «θεωμένων δασκάλων»). συγκεκριμένη πρακτική προσφρει στν μαθητευόμενο ς να πλό θιμο συνήθεια, τήρηση τς ποίας εναι παραίτητη στν λη πειθαρχία τοσυστήματος.

πίσης, χρήση τοδιαλογισμοδιτν πίτευξη χαλάρωσης κακαλύτερης «συγκέντρωσης» ναί εναι μα θρησκευτική πράξη, νεξάρτητα μτὸ ἄν διαλογιζόμενος χει θρησκευτικούς σκοπούς καὶ ἄν πευθύνεται σκάποια θεότητα θεωμένο δάσκαλό του ἤ ὄχι. Πιθανόν ὁ ἴδιος ὁ ἐκπαιδευτής ποδιδάσκει ατό νμν γνωρίζει πλήρως (κανμν γνωρίζει καθόλου) τν σημασία του. Ατό μως δν φαιρεκάτι πτν δυναμική του. 17) Οφόρμες τν πολεμικν τεχνν παραμένουν νας μαγικός πολεμικός χορός, νας «διαλογισμός ν κινήσει», πο(θεωρον τι : ) ξασφαλίζει στν ξασκούμενο τν προστασία π«ρνητικές ντότητες» κατν ενοια τν δαιμόνων τς φύσης, τδικτου νωση μτς δυνάμεις ατές κατν πλήρη ξιοποίηση τς «σωτερικς» του νέργειας διτν πίτευξη τν σκοπν του.

18) Πολλοί σχυρίζονται τι πτν στιγμή ποὺ ἀφαιρεται διαλογισμός καὶ ἡ πόκλιση στν δάσκαλο, οπολεμικές τέχνες χάνουν τν ντιχριστιανικό χαρακτήρα τους καγίνονται κατάλληλες καδιτος Χριστιανούς. μως, μαγικο-θρησκευτικός κώδικας τς φόρμας παραμένει νεργός, κόμα καὶ ὅταν φαιρεθον αττστοιχεία, καὶ ὁ μαθητευμενος παραμένει κτεθειμένος στν πιρροή του. πίσης, ἡ ὅλη ξάσκηση στς πολεμικές τέχνες προϋποθέτει τν ποδοχή τς τροποποιημένης εδωλολατρείας.

ποιος θέλει πωσδήποτε «μαχητική προπόνηση», ς ξασκηθεστν λληνορωμαϊκή πάλη, θλημα καθαρά λληνικό χωρίς καμία νατολική μυστικιστική προέκταση. ν θέλει κάποιος νγυμναστεῖ ἄς διαμορφωθεκαὶ ἀναπτυχθεῖ ἡ Χριστοκεντρικμθοδος της φυσικς γωγς ξας δικαιολγησης τν διδασκαλιν τν γων Πατρων δινγυμναστε. Στν ρθόδοξη Χριστιανικπαράδοση “τσμα ζωογονεται διτς ψυχς καὶ ἡ ψυχή νεργεδιτοσώματος ”. ν λοιπόν γυμναστική βοηθάει τν γεία τοσώματος βοηθιέται συγχρόνως καὶ ἡ ὑγεία τς ψυχς μας.

Στν μιλία του“ Περί Γυμναστικής” ποὺ ἐκφνησε στις 21/8/1893 στν Κύμη, ὁ Ἅγιος Νεκτάριος, προσφτως νακηρυχθες ς καπροστάτης τν γυμναστν, νέπτυξε μ λεπτομέρειες τα καλά κατσυμφροντα τς γυμναστικς διτσμα κατν ψυχή. Μιλάει σαφστατα δι“ σύμμετροσωματική γυμνασία”, δηλαδή σχετικμμα σορροπία μεταξύ τν σωματικν καψυχικν σκήσεων, χρησιμοποιντας τν λόγο τοῦ Ἀριστοτέλη, σύμφωνα μτν ποο“… ττε περβάλλοντα γυμνάσια κατὰ ἐλλείποντα φθείρει τν ψυχήν, σώζεταδε σωφροσύνη πτς μεσότητος…” Τονίζει τι “υπερβολική σκηση τοσώματος φθείρει τν ψυχή”, λλά καὶ ὅτι “ἡ ἄκρα τς ψυχς νάπτυξη διτος περβάλλοντας πόνους φθείρει τσμα”. κτός πτλόγια, ὁ Ἅγιος Νεκτάριος ς διευθυντής τς Ριζαρείου κκλησιαστικς Σχολς (1894–1908), κανε κασυγκεκριμένα ργα πρς τν κατεύθυνση ατή. Συγκεκριμένα, καθιέρωσε τποδόσφαιρο καὶ ἐπέμενε στν σωστή διατροφή κατν συστηματική γυμναστική διὰ ὃλους τος μαθητές τς Σχολς του. λοι οκορυφαίοι γιοι πατέρες τς ρθόδοξης θεολογίας διδάσκουν τι πάρχει στενή νότητα μεταξύ ψυχς κασώματος τοῦ ἀνθρώπου καὶ ὅτι σωματική σκηση εναι εεργετική διτν ψυχή.

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης λέει τι“ … Χριστιανός παιδαγωγός πρέπει νεναι διδυμοτόκος, νὰ ἀποβλέπει καστν μόρφωση τς ψυχς καστν διάπλαση καεσχημοσύνη τοσώματος”. Ὁ Ἅγιος Κλήμης ὁ Ἀλεξανδρέας ναφέρει τι“… τγυμναστήριο εναι ναγκαίο… ”Μέγας Βασίλειος, στν πιστολή του στν Μαρτινιανό, σημειώνει: “… Γυμνάσια κεκλεισμένα κανύχτας φεγγες οκ ά μς οδέν λογίζεσθαι περί τοζν γωνία … Συμπερασματικά, και πάλι σύμφωνα μτν γιο Νεκτάριο, “ὁ ἄνθρωπος φείλει νπρονοήσει πέρ τς νισχύσεως μφοτέρων”–κατοσώματος κατς ψυχς. ν τφροντίσει ατό, “ποβαίνει εδαίμων, ξοχος, μεγαλοπήβολος, μεγαλοπράγμων, σχυρός καπρς πσαν πιχείρησιν κανός, φέλιμος πρς πάντας καὶ ἐν παντί καιρ…” Ελικρινς πλι πικαλομαι τὸ Ὀρθόδοξο πλήρωμα νὰ ἀπέχει μέσως πτν ποιαδήποτε νασχόληση μτς πολεμικές τέχνες.

Δι ̓ εχν τν γων Πατρων μν, Κριε ησοΧριστέ ὁ Θες μν, λησον κασσον μς.

——————————-

     Add A Comment

You must be logged in to post a comment.